Hoe kan een bedrijf gedwongen worden actie te ondernemen als het honderden klachten regent.?

Ik heb het over Neckermann Webshop B.V. Ik heb op internet alleen over de afgelopen 12 maanden al tegen de 600 klachten zien staan over dit bedrijf. Tv en radioprogramma's hebben er al de afgelopen jaren meerdere keren aandacht aan besteed, o.a. Kassa en Radar op radio en tv. Ook het AD heeft onlangs al gemeld dat het daar een grote janboel is. Hoe kan het dat klaarblijkelijk niemand kan ingrijpen?
Zoals uit één van mijn vorige vragen al blijkt reageren ze nergens op. Niet per mail, niet op klachten op klachtenkompas, zijn telefonisch niet bereikbaar enz.

4 jaar geleden
in: Wetgeving
1.5K
TurfGraver
4 jaar geleden
Als klanten weg blijven doet dat ook vaak zeer.
Pieterke
4 jaar geleden
Het kan ze geen moer schelen dat blijkt toch wel? Maar bedankt voor je reactie.
TurfGraver
4 jaar geleden
Incassobrief sturen als ze niet binnen 14 dagen terug betaald hebben.
Pieterke
4 jaar geleden
@Turfgraver. Bedankt voor de tip.
Antoni
4 jaar geleden
Misschien een troost: de Consumentenbond is op de hoogte van de problemen, en brengt een officiële waarschuwing uit. Zie het artikel van maandag 7 oktober 2019: https://nos.nl/artikel/2305149-consumentenbond-waarschuwt-klanten-neckermann.html. Mogelijk kan de bond samen met de klanten een actie tegen het bedrijf opzetten?
Antoni
4 jaar geleden
Hier https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2019/klachtenstroom-webwinkel-neckermann-baart-zorgen vind je de officiële waarschuwing van de Consumentenbond aan de (potentiële) klanten van Neckermann.
Pieterke
4 jaar geleden
Dank je Antoni.

Antwoorden (1)

De enige instantie die in Nederland een persoon of een instantie kan dwingen om iets te doen of na te laten is de burgerlijke rechter. Bij consumentenkopen is de kantonrechter de aangewezen weg. Dus begin je dagvaardingsprocedure maar.
escape
4 jaar geleden
Pieterke
4 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.
Antoni
4 jaar geleden
Misschien is het aan te raden zo'n procedure te beginnen in overleg met de Consumentenbond. Die heeft al meer dan 600 klachten ontvangen van klanten van Neckermann. Samen sta je sterker, lijkt mij.