Is het mogelijk om iemands verblijfplaats te achterhalen via hun rekeningnummer?

Ik ben opgelicht via marktplaats, maar ik snap niet hoe het mogelijk is. Want ze hebben dus een werkende rekening nummer wat betekent dat ze te achterhalen zijn. Ik heb ook telefonisch contact met ze gehad, dus ze zitten zeker in Nederland. Wat kan het zijn dat ze zo op hun gemak oplichten zonder bang te zijn dat ze over een dag gepakt zullen worden? Heeft iemand ooit zoiets meegemaakt? En hoe is het afgelopen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
26.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.marktplaatsoplichting.nl/ misschien helpt dit je verder. succes!

Het beste antwoord

Ga naar de site opgelicht op internet daar worden heelveel meldingen gedaan van oplichters, en de site staat in contact met opsporing verzocht en de politie. Stel daar je vraag en zij helpen je verder, grote kans dat er van deze oplichter al meer informatie op staat.
Wij waren laatst ook bijna opgelicht voor 200 euro, mijn vriend was al bijna de deur uit tot ik ineens stop zei. En toen ben ik eerst op die site gaan kijken. En dat was maar goed ook, want het was ook een oplichter via marktplaats.
succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Kun je het geld niet meer laten storneren? In ieder geval kun je het melden aan marktplaats en als dat niet helpt naar de politie gaan. Tot op heden heb ik altijdnog geluk gehad,dus verder kan ik je geen uitsluitsel geven. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Zelf overgemaakte bedragen kunnen niet gestorneerd worden.
En als je via Paypal betaalt krijg je je geld terug in dit soort gevallen. Maar dat is nu te laat...
Vaak worden voor dit soort zaken rekeningnummer van anderen gebruikt de zongenaamde Katvanger.
Het wil dus niet zeggen dat het rekeningnummer van de persoon is die je opgelicht heeft.
Je moet wel even aangifte doen bij de politie die kunnen met het bankrekeningsnummer achterhalen wie er achter zit zelf detective gaan spelen lijkt me geen goed idee want vaak zitten hier hele grote criminelen achter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar hoe kunnen ze het geld van iemand anders zijn rekening halen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door iemand te machtigen, maar de waarheid van deze vraag zal wel heel ergens anders liggen anders had hij allang de politie ingeschakeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vaak schamen mensen zich voor dat ze zijn opgelicht en gaan liever eerst zelf op onderzoek uit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, net als mij. Maar ik heb ze bijna. Alleen nog huisnummer, de rest heb ik gevonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de naam van de persoon heb je ook
en de straatnaam
misschien kun je het huisnummer achterhalen via nummerzoeker
daar de straat en de naam van de persoon invoeren en je krijgt als ze een vaste telefoonlijn hebben het huisnummer
Bel je bank en zij kunnen achterhalen op wiens naam en bij welke bank de oplichter zit. Als zij niet helpen kunnen dan kun je naar de politie gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet twee zaken doen:
1) Aangifte doen. Misschien ben je niet de enige bij dit persoon.
2) Marktplaats inlichten. En hier je ellende posten:
http://www.marktplaatsoplichting.nl/

En verder via Paypal betalen, dan had je nu je geld teruggehad.
AWM