Wie heeft hier voorrang?

Goedenavond,

Wie heeft hier voorrang?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K
HeerVoldemort
5 jaar geleden
Station Deventer?

Antwoorden (2)

Rood heeft voorrang. De haaientanden moet je wegdenken. Ook als de verkeerslichten niet zouden werken of er niet zouden staan heb jij voorrang.
---
Rechtdoor op dezelfde weg gaat voor.
---
Of zoals je het hoort te zeggen (met dank aan Computoon):

Je "hebt" geen voorrang, de tegenpartij moet voorrang geven.
Toegevoegd op 15 september 2018 15:18: tekst
LeonardN
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.
Ik heb hier dus 2x bijna een ongeluk gehad, identiek aan die foto's.
Ik had geleerd als je rechtdoor gaat dat je dan voorrang hebt maar als je 2x bijna een ongeluk krijgt ga je wel twijfelen.
Computoon
5 jaar geleden
Je "hebt" geen voorrang, de tegenpartij moet voorrang geven :-)
Je moet in deze situatie kijken naar de stoplichten. Bij beide plaatsen staan die op groen, wat betekent dat rood altijd voorrang dient te krijgen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
Nee, stoplicht op groen betekent dat je op zich mag gaan rijden, maar het betekent niet dat je daarna voorrang hebt op alles. De blauwe auto zal waarschijnlijk OOK groen krijgen, maar die moet eerst het rechtdoorgaande verkeer voor laten gaan. Dat is waarschijnlijk ook waarom de vraagsteller al zegt bijna twee keer een ongeluk gehad te hebben. De ander zal denken dat deze voorrang heeft, maar dat is hier dus niet zo.