Polen zit in de eu dus hij mag hier wonen
Burger van een EU-/EER-land of Zwitserland
Als u de nationaliteit hebt van een land dat behoort tot de
Europese Unie (EU), de Europese Economische Ruimte (EER) of Zwitserland, hebt u
geen verblijfsvergunning nodig om in Nederland te wonen. Het paspoort (of de ID-kaart) van het land waarvan u de nationaliteit hebt, is het bewijs dat u rechtmatig in Nederland verblijft en hier mag werken. U hoeft zich niet te melden bij de IND en u hoeft bij de IND
ook geen bewijs van rechtmatig verblijf aan te vragen
ronron1212