Mag ik vanuit Mijn huis(privé terrein) ijs verkopen?

Ik ben Olivier(17 jaar) en wil aankomende zomer vakantie bij mij in de polder ijs verkopen. Mijn huis ligt aan het einde van een doodlopende weg en vlak naast mijn huis ligt ongeveer het drukste fietspad van de haaglanden, Nou was mijn vraag mag ik vanuit mijn tuin een vrieskist opzetten met wat smaken ijs erin en deze verkopen aan langskomende fietsers. Ik woon in de gemeente Zoetermeer en volgensmij is de ventvergunning afgeschaft. Ik hoor het graag!
Bij voorbaat dank

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Wetgeving
11.7K
Antoni
5 jaar geleden
Naar mijn idee mag dit niet zo maar, maar als je het gaat doen ben je waarschijnlijk razendsnel door je voorraad heen en komt niemand je controleren. Ik verwacht dat je alleen maar positieve reacties krijgt van de fietsers.

Antwoorden (2)

Nee, althans, niet zonder een berg aan vergunningen en andere dingen die je dan moet regelen. Als je iets gaat verkopen en vooral (bederflijk) voedsel heb je te maken met aantal regels. Ook moet je dan waarschijnlijk een KvKnr aan moeten vragen en belasting op geven voor de verkochte waren.

Als je het helemaal door gaat zetten en van de gemeente het OK krijgt is er een minimale kans dat het mag, maar iig niet "zomaar".

Dingen waar je aan moet denken:
KvK
Belasting
Horecavergunning
Bestemmingsplan
VWA
vast nog een aantal dingen die ik vergeet
---
Mag ik vanuit Mijn huis(privé terrein) ijs verkopen?
.. Niet zonder dat je allerlei dingen regelt en het is maar de vraag of in dit geval alles te regelen valt.
Toegevoegd op 06 juni 2018 17:02: tekst
LeonardN
5 jaar geleden
Dit is afhankelijk van het bestemmingsplan dat de gemeente Zoetermeer heeft opgesteld voor jouw woning. Dit is te bekijken op ruimtelijkeplannen.nl. Vul daar je postcode in, en je kunt bekijken wat er mogelijk is bij jouw huis. Mag het niet, dan is het mogelijk om een wijziging van het bestemmingsplan aan te vragen, maar aangezien je het hier over één zomer hebt, lijkt dit me niet zinvol.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
+Ik denk ook dat het bestemmingsplan het grootste obstakel is in eerste instantie.