Ik ga in hoger beroep voor een parkeerboete, namens mij of voor mij schrijven?

Allen,

Ik ben meerdere keren bekeurd voor verkeerd parkeren bij het bedrijf waar ik werkzaam ben. Echter, ben ik het niet eens met deze bekeuringen. Daarom ga ik in hoger beroep. Alleen kom ik niet geheel uit een situatie.

De auto waarmee ik ben bekeurd staat op mijn moeders naam. Nu heb ik de brief opgesteld als of deze auto op mijn naam staat. Moet ik deze brief voortzetten en voorafgaand aan de brief aangeven dat hij geschreven is door mij ipv mijn moeder? Of de gehele brief schrijven als of mijn moeder deze heeft geschreven namens mij?

Hopelijk kan iemand me helpen. Het betreft namelijk een flink bedrag, en mijn directeur heeft toestemming gegeven om hier te parkeren.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K
TurfGraver
5 jaar geleden
Namens u zelf, en uitleggen waarom u schrijft en niet uw moeder.
Overigens (maar dat ter zijde) zal de directeur weinig te zeggen hebben over de parkeer beleid op de openbare weg (en daarvoor zal u vast de bekeuringen hebben gehad).
Amadea
5 jaar geleden
Geen woorden schrijven die niet waar zijn, dan heb je de zaak bij voorbaat al verloren.
paulus811
5 jaar geleden
Je gaat pas in hoger beroep als je een rechtszaak verloren hebt.
Erna55
5 jaar geleden
Je bent "meerdere keren" bekeurd voor parkeren op dezelfde plaats.
Was het je na de eerste bekeuring niet duidelijk dat je daar niet mocht parkeren ?
Antoni
5 jaar geleden
Ja, @paulus811, de vraagsteller zal nu om te beginnen bezwaar moeten aantekenen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik kan ook toestemming geven aan mensen om op de stoep te gaan staan, echter mijn toestemming is helemaal niks waard. Als het een openbare weg is met betaald parkeren dan heb je toch echt pech denk ik zo. Op eigen terrein niet maar dan had je die bekeuringen ook niet gehad natuurlijk. Lijkt erop dat je directeur een beetje popie jopie wou doen door jouw ZIJN toestemming te geven, van dat doe ik ook gewoon even, gebakken lucht dus. Los van dat is er nog altijd logica voor jezelf om mee te werken. Het zou schelen misschien als je een foto van de situatie hebt. Bezwaar maken kan altijd alleen soms moet je eerst betalen en dan bezwaar maken en soms hoef je pas te betalen als je antwoord heb gekregen van de OvJ. Ik schrijf bezwaren altijd vanuit de persoon zijn naam, met toestemming natuurlijk. Zij kunnen niet ruiken wie hem heeft geschreven of getypt.

Antwoorden (1)

Degene die de boete krijgt kan bezwaar / beroep / hoger beroep aantekenen. Dus hij / zij moet de broef ondertekenen.
Je moeder kan ook jou machtigen, en dan zet je in de brief dat je namens je moeder beroep aantekent. Dan ben jij de contactpersoon in de verdere procedure.
Voeg wel een machtiging bij je beroepschrift.
Omdat e.e.a. helemaal schriftelijk gaat, en je slechts om een vergoeding voor kosten van juridische bijstand kunt vragen als je dat beroepshalve doet, is de eerste methode wellicht het gemakkelijkst.
teusvh