mongen super markten mensen weigeren

hallo ik heb een vraag je ik ben 16 jaar en de supermarkt bij mijn school weigert om noch groepen jongeren er in te laten je moet in RIJ staan om de winkel IN te komen.te wijl andere mensen er gewoon in mogen!!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon doorlopen en laat ze de politie maar bellen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie ook:
http://www.goeievraag.nl/vraag/discriminatie-scholieren-apart-behandelen-uitleg.60541
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kun je je tekstje even door de spellingcontrole halen? Zomaar een tip.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom kan dit wel, en kan het niet met andere bevolkingsgroepen?
" Niet toegestaan om met meer dan 3 vrouwen/zwarten/joden/marokkanen tegelijk in de winkel aanwezig te zijn" .
Nee, nee, als een winkelier dat zou doen dan waren de poppen aan het dansen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@novembergraye ; dat is niet vergelijkbaar , omdat je leeftijd iets is wat over gaat, en er ook geen dringende zaken in een supermarkt te zoeken zijn waar een scholier onder schooltijd niet buiten kan.
Er zijn overigens wel winkeliers die door schade en schande uiteindelijk besluiten bijvoorbeeld maximaal 3 asielzoekers (bij een centrum om de hoek) binnen te laten. Ook dat is niet om te discrimineren, maar om reeds gebleken overlast te minimaliseren.
Zouden ze volledig geweigerd worden, dan is het een ander verhaal, maar daar is geen sprake van. Dit is meer een beveligingsmaatregel dan een discriminerende maatregel. Je moet wel, als winkelmanager, en het is beslist niet lollig om een dergelijke regel te moeten instellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een scholier zonder lunch kan het aankopen van een broodje in de supermarkt als zeer dringend ervaren... Hoe dan ook, bedankt voor je reactie.
Dat een dergelijke regel ook soms bestaat voor asielzoekers, daar was ik niet van op de hoogte.
Ik vind het werkelijk bizar.
Er wordt dan wél gediscrimineerd, je kan mij niet vertellen dat álle asielzoekers, zonder uitzondering, overlast veroorzaken, elke keer als ze een winkel binnenstappen.
Waarschijnlijk word de overlast veroorzaakt door een uiterst klein percentage van de asielzoekers, net als bij de scholieren.
Het is belachelijk dat het overgrote deel van die groepen daaronder moet lijden.
Op die manier zou je wel een beperking kunnen stellen op álle klanten, want ja, er is ook een percentage blanke mannen dat steelt en oude vrouwtjes vragen wel irritant veel om hulp...

Antwoorden (7)

Ja dat mag, de eigenaar van de winkel bepaald wie er binnen komt of niet.
Helaas hebben vele voorgangers het voor jou verpest en mogen jullie niet meer tegelijk naar binnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, een supermarkt mag mensen weigeren als er genoeg redenen zijn om tot weigering van bepaalde mensen over te gaan.

De vraag waarom zul je aan de eigenaar of bedrijfsleider moeten stellen.

Hij zal zijn / haar redenen hebben anders doe je zoiets niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De winkeleigenaar mag dit doen en de jongeren zijn het zelf schuld. Als groepen naar binnen lopen hebben de verkopers geen goed overzicht meer op wat er gebeurt. Op deze manier wil men winkeldiefstal voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat mag!
Scholieren zullen dat wellicht als discriminatie zien, maar de supermarkt heeft niet voor niets deze maatregel ingesteld. Er moet hiervoor wel meerdere malen dingen zijn voorgevallen waardoor jullie niet meer naar binnen mogen. Ikzelf ben ook scholier en de supermarkt bij ons liet ons ook niet meer binnen omdat de scholieren voor overlast zouden zorgen en omdat er gewoon teveel werd gestolen in de winkel. Ieder jaar weer werd deze regel ingesteld, maar nu zijn ze wel erg streng geworden.
Vorige week mochten we er wel in, maar onze tassen werden bij de uitgang bekeken.

nogmaals een antwoord op je vraag:
De supermarkt eigenaar mag jullie weigeren, gewoonweg omdat er voorheen meerdere narigheden zijn voorgekomen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat mogen ze weigeren
dit alles omdat als er een pauze van school was een te grote groep ineens de supermarkt bezocht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal niet voor niets zo zijn.
Als ze herrie maken, irritant zijn of stelen...of mensen lastig vallen...dan mag je blij zijn dat je die winkel nog in mag...Stel dat jij een winkel hebt...en je krijgt diezelfde groep binnen....Dat zou jij ook niet leuk vinden en waarschijnlijk hetzelfde doen als die man nu doet...
Oorzaak met gevolg...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dat mag niet,je moet ook alleen de winkel in lopen en zeggen dat je wat voor je moeder halen moet