7 maanden recreatiewoning, 3 maanden Curacao en 2 maanden bij zus. Moet ik dan eigen huis aanhouden?

In feite gebruiken wij de eigen woning dus maar 2 maanden per jaar. En voor die 2 maanden kunnen wij met liefde terecht bij mijn zus. Ben ik verplicht om mijn eigen huis aan te houden enkel en alleen om een postadres te hebben?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Antwoorden (3)

Je bent niet verplicht om je huis aan te houden, maar je bent wel verplicht om een vast verblijfsadres te hebben voor de Gemeentelijke Basisadministratie. Als het park waar je recreatiewoning ligt, permanenente bewoning toestaat, zou je daar je vestigingsadres van kunnen maken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je hebt een woonadres nodig voor de BRP (de basisregistratie personen, heette vroeger gba = gemeentelijke basisadministratie). Als je je niet kunt inschrijven op het adres van de recreatiewoning, dan zul je je dus ergens anders moeten inschrijven. Misschien kan dat ook bij je zus, maar dat kan gevolgen hebben voor de inkomstensbelasting, gemeentebelastingen, toeslagen etc. Zonder eigen huis (huur of koop) zou het ook wel eens heel lastig kunnen worden om aan te tonen dat je NIET permanent in een recreatiewoning woont waar je niet het hele jaar (of langer dan 9 maanden per jaar) mag verblijven.
Inekez1
6 jaar geleden
Als men geen woonadres heeft moet de persoon een briefadres hebben.
De gemeente bepaalt of u daarvoor in aanmerking komt en schrijft u daarop in.
Het moet een natuurlijk persoon zijn of een instelling bv Het Leger des Heils.