Feestje bij de buren: Mag ik hiervoor de politie bellen wegens geluidoverlast?

Mijn buren houden op dit moment een feestje in hun achtertuin. Al 6 uren horen we niets anders dan harde muziek, dat is echt heel erg irritant. Het is echt zo hard, dat het onmogelijk is om het niet te horen. Is dit vorm van geluidsoverlast en heb ik het recht om bijvoorbeeld de politie in te schakelen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

In dit geval heeft u het recht om de politie te bellen. Toch zou ik zelf eerst even langs gaan met de vraag of het iets zachter kan, omdat u er last van heeft. Dit zou ik wel netjes aanpakken want daar zult u hoogstwaarschijnlijk het meest mee bereiken. Willen ze echt niet stoppen? Dan kunt u de politie bellen. Maar denk wel goed na, de band met de buren zal er absoluut niet beter op worden. Als u ooit zelf een feestje houdt zijn zij de eersten die de politie bellen. (Oog om oog, tand om tand, zeg maar) Als het u dat waard is zou dus de politie kunnen inschakelen. (Heeft u een goede reden waarom het stil moet zijn? Bijv. jonge kinderen, de dag daarop een tentamen of er de volgende dag heel vroeg uit? Dan zullen mischien uw buren u beter begrijpen en ook daadwerkelijk zachter doen. Heeft u niet echt een hele belangrijke reden voor het nodig hebben van stilte? Vraag u dan of u dit echt niet voor een keertje door de vingers kunt zien.) Ik hoop dat u hier wat aan heeft, succes!

Wettelijk na 22h daarna mogen ze rustig doorgaan. Maar is dit vaker het geval? Zo ja ben je toen al een x langs geweest? Als dit de eerste x is zou ik niet te moeilijk doen tenzei de muziek echt te hard staat

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100