Scheermesjes besteld van X3Tec. Ik niks heb ontvangen. Nu krijg ik een rekening van €13,90. Hoe los ik dit op?

Ik heb voor alleen €3,90 verzenden scheermesjes van X3tec besteld en deze heb ik nooit ontvangen. Ook heb ik nooit een brief ontvangen van een betaling. Nu krijg ik vandaag (5 maanden later) een brief opgestuurd die me verplicht €13,90 (verzendkosten+€10,- herrineringskosten) te betalen en anders komt er €40,- bij als ik niet betaal. Nou zou ik deze kosten niet willen betalen aangezien ik niks heb ontvangen en ook geen herinnering. Hoe los ik dit op en voorkom ik een betaling?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=36&t=103976
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik zou beweren dat ik er nooit iets besteld heb. Laat hen maar bewijzen dat je dat wel gedaan hebt.

Antwoorden (4)

Het begint natuurlijk met het contact leggen met de verzender. De meeste internetwinkels hebben een regeling voor dit soort zaken. Ook degene die het bij u afgeleverd heeft -of niet- gaat hier iets van vinden. Dus...contact leggen met de verkoper.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je niets ontvangen hebt, heb je ook niet kunnen tekenen voor ontvangst.
Schrijf, bel of mail betreffend bedrijf dat je niet akkoord kunt gaan omdat je niets ontvangen hebt, en ook nooit voor ontvangst hebt kunnen tekenen.
Laat hen maar aantonen dat jij het bestelde wél ontvangen hebt.
jc54
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is onjuist, om de vordering van het geld te doen hoeft de verkoper alleen aan te tonen dat er een koopovereenkomst tot stand is gekomen. Wat de vraagsteller moet doen is de winkel in gebreke stellen omdat zij het product niet hebben geleverd. Het (nog) niet ontvangen hebben van het product maakt niet vanzelf de koopovereenkomst nietig en doet in beginsel ook niets af aan de betalingsverplichting en dus rechtmatigheid van de vordering van de verkoper. In gewone mensentaal: als je iets koopt, moet je het betalen en de verkoper moet leveren. Als een van beide niet doet wat hij moet doen betekent dat niet automatisch dat de ander ook geen verplichtingen meer heeft.
Als je een rechtsbijstandverzekering hebt, deze direct inschakelen .
Courlex is een welberucht bedrijf. een kleine zoek op het internet geeft al aan dat je niet de enige bent. Deze heren balanceren op het randje van de wet, maar een dreigende brief van een advocaat doet wonderen.
Persoonlijk zou ik liever het dubbele aan een advocaat betalen dan ook maar 1cent aan dit soort volk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Even bellen/mailen naar de verkoper en duidelijk maken dat u niks hebt ontvangen en dus ook niet van plan bent te betalen. Als zij per se dat geld willen hebben, zullen zij er een zaak van moeten maken, wat ze écht niet gaan doen als je het bedrag bekijkt en wat zij kunnen aanvoeren als bewijs.

Het beste is, niet bang zijn. Ik heb al vaker dit soort oplichters te woord gestaan, ze blaffen vaak en bijten zelden.