Mijn geld is gestolen, hoe krijg ik het terug?

Ik had contact met een jongen, ik had gevoelens voor hem en ik dacht dat hij serieus met mij was. Hij is bij mij een keer thuis geweest, en heeft blijkbaar 500 euro van mij gestolen. Hij heeft het achteraf tegen mij gezegd, en als ik dit aan anderen vertel dat hij heeft gestolen van mij, dan gaat hij me zwartmaken bij anderen. Nu wilt hij mijn geld niet terug geven, maar 500 euro is niet niks. Wat zijn de mogelijkheden wat ik kan doen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving
2K

Antwoorden (2)

Ik raad je aan aangifte te doen bij de politie, en daarbij zo veel mogelijk gegevens en bewijzen mee te nemen. Ga dus naar een politiebureau en meld daar wat er is gebeurd. De politie zal dan actie moeten ondernemen.
Antoni
6 jaar geleden
Rieneke1
6 jaar geleden
Is dat zo? MOET de politie actie ondernemen? Het is het ene woord tegen het andere, zonder enig bewijs voor zover ik hier lees.
Antoni
6 jaar geleden
De zaak bekijken en de aangever laten weten dat er niets kan worden gedaan, is ook actie ondernemen, wat mij betreft.
Rieneke1
6 jaar geleden
Oh, dat zou ik toch anders opvatten :)
Ga er opnieuw met hem over praten maar neem dat gesprek dan op. Met dat gesprek ga je dan vervolgens naar de politie.