Heb ik in september recht op een vast dienstverband?

Moeilijke situatie. Ik hou de namen even fictief. Maar het gaat over beveiliging.

Ik ben in week 36 2011 gaan werken voor uitzendbureau Kleenex. Dan had je beveiligingsbedrijf Adac. En bedrijf Sneller.

Bedrijf Sneller had beveiligers nodig, dus die huurde zij in bij Adac. Adac had 40 eigen mensen en 20 mensen die zij weer inhuurden van Kleenex. Dus via via kwam ik als receptionist te werken bij Sneller. Ik had een 0 uren contract bij Kleenex. De enige klant van Kleenex was Adac.

Adac zelf had twee grote klanten, Sneller en bedrijf X.

Dit hield in dat ik ongeveer 20 uur per week werkte bij Sneller als receptionist en 12 uur per week bij bedrijf X.

Sneller had een aanbestedingscontract met Adac lopen en dit contract liep in oktober 2012 af. Adac heeft vervolgens die aanbesteding niet weer gekregen, dus Adac moest vertrekken.

Er is een ander bedrijf gekomen in plaats van Adac. Dit was bedrijf TripleA. TripleA heeft 20% van het personeel van Adac overgenomen, al deze mensen zijn dus bij TripleA in dienst gekomen. Dit is gebeurd op 1 oktober 2012.

Ik viel niet onder die overname. Dus ik mocht niet bij TripleA gaan werken. Ik bleef dus werkzaam voor Adac via Kleenex. En werkte toen bij bedrijf X.

Op 29 oktober ben ik gebeld door TripleA, of ik alsjeblief voor hun wilde komen werken, want Sneller had meer mensen nodig. Dit heb ik toegezegd en per 26 november 2012 ben ik in dienst gekomen van TripleA.

Ik ga verder in de recaties, zit over de 1500 tekens heen.

9 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

De regel is nu nog 3 conform de flex wet die nog geldt 3 jaar en max 3 x verlengen . Dan 3 maanden er uit en dan is er weer een nieuw dienst verband . Straks max 2 jaar dn je moet 6 maanden uit dienst . Maar dat terzijde . Ja als jij straks echt 3 jaar of iets meer op de zelfde plek zit met 2 maanden onderbreking ja da ben je formeel in vaste dienst . Maar kan je dat aan tonen en met al die verschillende BV is dat toch wel lastig maar maak nu geen slapende honden wakker blijf waar je bent en bewaar je loon uitdraaien heel goed . Kom er pas weer in het nieuwe jaar op terug en wordt eerst maar eens lid Vd FNV of neem een rechts bijstands verzekering dan heb je mooi daar ruim een half jaar de tijd voor . Dus zeg nu niks , pas in het voorjaar en zeg dan dat je eigenlijk vind dat je in vaste dienst ben maar bespreek dat dan pas en eerst met de FNV met al je bewijs stukken . Maak daar dan kopieën van . Succes. .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Het punt is, ik heb nu een sollicitatie lopen bij Sneller zelf. Zij zoeken mensen voor een bepaalde periode. Maar als ik bij Sneller zelf in dienst kom val in onder een andere CAO, dus zij zijn niet verplicht mij een vast dienstverband aan te bieden. Maar van Sneller weet ik wel zeker dat zij mij zullen houden tot oktober 2016, dat is wanneer het aanbestedingscontract met ACI afloopt.
Ik verwacht dat ik door Sneller zal worden aangenomen, maar ik twijfel nu of dat wijsheid is. Aan de andere kant, als ik bij ACI een vast dienstverband afdwing, weet ik niet of dat voor een verstoorde arbeidsverhouding gaat zorgen, en dan kunnen ze je daar weer het leven mee zuur maken. Ik ben geen lid van een vakbond. Ik heb wel een rechtsbijstandverzekering ook voor werk en inkomen, deze:
https://www.centraalbeheer.nl/verzekeringen/rechtsbijstandverzekering/Paginas/werk-en-inkomen.aspx Ik heb wel alle contracten nog en zelfs de roosters nog van 2011 waarop duidelijk staat waar ik werk (bij Sneller).
Onze teamleider is wel geschikt, die zegt ook gerust tegen zijn baas "Oh ja dat klopt, die werkte hier al in 2011, ik dacht dat jullie dat wel wisten."