Rijbewijs op vacante in Nederland verlengen maar als uitgeschreven hoe en waar?

Woon in Vietnam en ga mei op vacantie naar ned. Ben uitgeschreven uit Nederland, heb een ned. Paspoort. Hoe kan ik dit aanpakken?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je hier alleen maar op vakantie komt, heb je toch geen Nederlands rijbewijs nodig? Ik neem althans aan dat je een Vietnamees rijbewijs hebt? Daarmee kun je hier gewoon rijden, mits de categorie duidelijk op het rijbewijs is vermeld. Als dat niet het geval is, kun je een internationaal rijbewijs aanvragen.
https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/auto/het-rijbewijs/rijden-met-een-buitenlands-rijbewijs
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het antwoord op uw vraag is hier al beantwoord.
https://www.startpagina.nl/v/maatschappij/wetgeving/vraag/31639/paspoort-verlopen-rijbewijs-geldt-geldig

Antwoorden (1)

Om je rijbewijs te kunnen verlengen heb je een correspondentieadres nodig in Nederland, bijvoorbeeld van familie.
Via e-mail vraag je een formulier aan voor verlenging van je rijbewijs. Dat wordt gestuurd naar het correspondentieadres. Je familie kan dit doorsturen naar Vietnam. Jij vult het in en voorziet het formulier van een pasfoto en je stuurt het terug. Je betaalt 30 euro kosten, die kun je gewoon vanuit Vietnam overmaken. Na 10 dagen (na ontvangst van jouw teruggestuurde documenten) wordt je nieuwe rijbewijs verstuurd naar het correspondentieadres in Nederland. Je familie kan dat opsturen naar Vietnam, of jij kunt het na aankomst in Nederland van hen aannemen.

Blijf je langer in Nederland en is het niet erg om de eerste 2 weken geen rijbewijs te hebben, dan kun je ook de hele procedure doorlopen terwijl je al in Nederland bent. Maar als je in de eerste weken ook in Nederland wil kunnen autorijden, dan moet je het dus via een omweg van te voren regelen.

Vietnam hoort niet bij de EU of de EVA, dus kun je niet je eigen adres in Vietnam opgeven als correspondentieadres.
Inekez1