wat wordt verstaan onder onevenredig veel overlast?

mijn buurman wil dat ik mijn bomen verwijder. De bomen bevinden zich buiten de toegestane afstand van de erfgrens (meer dan 2 meter)en staan er al langer dan 30 jaar. Omdat hij dus feitelijk geen grond heeft om de bomen te verwijderen wil hij nu aantonen dat de bomen onevenredig veel overlast veroorzaken. Mijn buurman heeft geen allergie en de bomen wortelen niet op zijn erf. Wat wordt er verder nog verstaan onder onevenredig veel overlast?

Weet jij het antwoord?

/2500

Daar is geen maatstaf voor. De enige die dat kan vaststellen is de rechter. Als je af en toe naar de Rijdende Rechter kijkt, is dat zowat het enige wat ie doet: vaststellen of iemand onevenredig veel overlast veroorzaakt.

Bijvoorbeeld: (1)Onevenredige overlast van teveel schaduw en dus te weinig zon in de tuin door bomen van de buren. (2)Al staan de bomen meer dan 2 meter uit de erfgrens, dan nog kunnen takken over de schutting uitsteken. Ook dit kan als onevenredige overlast ervaren worden. (3)Alle afvallende bladeren van de overhangende takken geven teveel schoonmaakwerk , harken/vegen , in de tuin van de buurman hetgeen ook als onevenredige overlast ervaren kan worden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100