Welke vergunning heb ik nodig bij het opzetten van een loterij?

prijzen liggen rond de €10.000

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving
ronron1212
6 jaar geleden
https://www.loterijen.com/eigen-loterij/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@ronron1212, ik vind dit toch wel een beetje een oude bron
ronron1212
6 jaar geleden
@djoury kan alleen maar strenger geworden zijn niet makkelijker.
tinus1969
6 jaar geleden
http://www.kansspelautoriteit.nl/onderwerpen/vergunningen/

Antwoorden (1)

Gezien de grootte van de prijs valt dit niet onder de vergunningsvrije "Kleine kansspelen". Als het een echte loterij is, heb je een incidentele of semi-permanente kansspelvergunning (WOK vergunning) nodig. Als het een zogenaamd promotioneel kansspel is heb je geen vergunning nodig, maar moet je voldoen aan de voorwaarden uit de Gedragscode promotionele kansspelen.

Let op: zowel het aanbieden als het bevorderen van online kansspelen is op dit moment nog verboden in Nederland.

Ook niet vergeten: de organisator van het kansspel is verantwoordelijk voor de aangifte van de kansspelbelasting en draagt de kansspelbelasting af aan de Belastingdienst.