Welke wapens zijn toegestaan als je een wapenvergunning hebt?

Als je bij een schietclub zit en een vergunning hebt welke wapens mag je dan in bezit hebben? Zijn dit alle wapens zoals Ak47/M4 of alleen wapens zoals UMP of glock

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving
9.2K
Amadea
6 jaar geleden
Dat zal afhangen van de wapens die bij die schietclub gebruikt worden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Oh oke, dus het is niet zo dat als je een wapenvergunning hebt dat je dan alle toegestane wapens mag kopen, ze moeten ook gebruikt worden bij de schietvereniging.

Het beste antwoord

Alleen het wapen waarvoor jij de vergunning hebt gekregen. Die vergunning geldt voor één jaar; deze moet jaarlijks worden verlengd en daar zijn strenge voorschriften aan verbonden. Zo'n verlof voor een privéwapen kun je trouwens pas krijgen als je al een jaar lid bent van een schietsportvereniging, en je voldoet aan de voorwaarden.
Amadea
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als jager of sportschutter kun je een vergunning krijgen voor een wapen in categorie 3 (pistolen, revolvers, geweren). Automatische vuurwapens vallen onder categorie 2, en daar kun je dus via een schietsportvereniging geen vergunning voor krijgen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Las verkeerd en gaf daardoor een -, inmiddels heb ik je ook een + gegeven.