kan je kiezen voor de doodstaf ipv levenlang in de US?

stel dat je geen zin hebt de rest van je leven vast te zitten. de doodstraf is een zwaardere dus het slachtoffer bewijs je er een dienst mee.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Nee, je bent veroordeeld tot een straf die past bij de misdaad die je begaan hebt en ik denk niet dat je zelf mag bepalen wat die straf zou moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, dat is niet mogelijk.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Nee, dat lijkt me niet. Want anders zou je een ander mens vragen om jou dood te maken. Terwijl er een alternatief is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat kan niet, om heel voor de hand liggende redenen.
Degene die de gevangene dood zou maken, zou aangeklaagd worden voor moord, omdat diegene onrechtmatig het leven van iemand genomen heeft.

Verder is men er over het algemeen niet vrij in om de eigen straf te bepalen; dat is een zaak voor de rechter.
Het zou een mooie boel worden !

Stel dat je hier veroordeeld wordt tot 3 jaar cel en jij zegt :"Nou, 1 jaar vind ik eigenlijk ook wel genoeg."
(dat laatste is een grapje natuurlijk).