Ben je verplicht om aan je wergever je vingerafdruk te geven?

Op het werk moeten we in en uit klokken via onze vingerafdruk om te voorkomen dat collega,s voor jou prikken met een pasje.

7 jaar geleden
in: Wetgeving
1K

Het beste antwoord

"Mag mijn werkgever mij verplichten een vingerafdruk af te staan?

Ja, dat mag. Uw werkgever kan gebruikmaken van een toegangs- of tijdregistratiesysteem dat werkt op basis van uw vingerafdruk.

Opslaan vingerafdruk
Dit soort biometrische systemen slaan echter meestal niet uw vingerafdruk op, maar alleen een versleutelde code. Met deze code kan uw werkgever nagaan of u het bent. Uit zo’n code kan uw vingerafdruk niet afgeleid worden. De wet vereist wel dat zo’n systeem op een zorgvuldige en veilige manier is ingericht."
Computoon
7 jaar geleden
jacob46
7 jaar geleden
Vandaar dat ik van het apparaatje meestal te horen krijg,,,access denied. Ik vind het een systeem van niks.