ik denk dat ik ben opgelicht wat kan ik doen?

om kort uit te leggen. ik heb dus naar wat ik dacht apple earpods gekocht, maar ik kom nu tot de conclusie dat ze nep zijn. 1 oortje viel meteen weg tijdens de 1e keer luisteren en hoewel hij het daarna wel weer deed, is de kwaliteit matig en klinkt het geluid uit een oortje harder. op de achterkant van het doosje staat geen apple logo en het doosje is grauw ipv puur wit en er zitten krassen op. nu heb ik voor ik het besteld heb goed gekeken naar de site en ik zag niks gek. gewoon veilige https verbinding, alleen maar positieve reviews etc alleen was het dus wel veel goedkoper. ook gewoon betaald via ideal alles gaf me het idee dat het echt was. nu denk ik dus van niet, wat kan ik hier aandoen? moet ik contact met ze opnemen en eisen dat dat ze het geld teruggeven icl verzendkosten etc of moet ik aangifte doen? want als ze nep zijn is het toch strafbaar om het te verkopen onder merknaam en uberhaupt om het te verkopen? wie weet hier meer van en kan me helpen? alvast bedankt!

6 jaar geleden
in: Wetgeving
1K

Antwoorden (1)

Wanneer je googelt op 'Ashti.nl' beoordeling...review....klacht....of probleem, krijg je direct meerdere sites in beeld waarop je meer ervaringen van anderen kunt lezen.
Je schijnt niet de enigste te zijn die slechte ervaringen met deze winkel hebt gehad. Met name de klantenservice is erg slecht...ze reageren gewoon niet meer of heel laat op mails met klachten.
Ik kijk altijd eerst of er een telefoonnummer vermeld staat bij een shop waar ik iets wil bestellen.....bij 'Ashti.nl' is er nergens een telefoonnummer te ontdekken op hun site en dit zou bij mij al niet lekker aanvoelen.

Bekijk die reviews eens en lees zo wat anderen hebben meegemaakt met hen. Ik denk dat je het beste gebruik kan maken van je recht als consument om de bestelling retour te sturen . Wettelijk is het namelijk geregeld dat 'de klant een bedenktijd (zichttermijn) heeft van minimaal 14 kalenderdagen.

Je hoeft niet eens de reden van retour op te geven, maar mag het uiteraard wel. Zorg wel dat het goed verpakt is in de originele verpakking. Straks melden ze nog dat het 'beschadigd was door de slechte verpakking' en heb je daardoor geen recht op teruggave van je geld. Dit zie je namelijk vaker voorbij komen in de reviews!

Toch gaat het ook vaak goed met tevreden klanten die eveneens reageren. Van oplichting is niet direct te spreken...eerder slordig en chaotisch. Het taalgebruik van hen is ook niet zoals het hoort en dat geeft de indruk dat ze niet professioneel bezig zijn.
amc
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ Of men wel of niet veilig via een website kan kopen kan men zelf controleren.
Let op keurmerken:
Een webwinkel zonder keurmerk zoals bv Thuiswinkel Waarborg, Webshop Keurmerk of Qshops Keurmerk hanteert geen tweezijdig afgesproken Algemene Voorwaarden. Je kunt niet naar de Geschillencommissie stappen als je een geschil hebt.
Als de webwinkel wel een keurmerk voert, kun je op de site van het keurmerk de website en de bijbehorende domeinen vinden. Niet op het keurmerk op de site van de webwinkel klikken.
Bij het bestuderen van de website van de oortjes weet men genoeg. @Parra187 is niet de enige en kan niets meer doen behalve zijn verlies nemen.