Mag deze Auto met Invaliden-P zijn auto consequent vóór zijn invalidenmarkeerplaats zetten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Begrijp ik het goed, dat de auto eigenlijk op de gemarkeerde plaats mag staan, maar dat niet doet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt, dat is officieel de plek
waar de auto zou moeten horen te staan.
mogelijk was de bezitter niet tevreden met de
markering
en zet hij uit onvrede de auto er steeds voor...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kun je het hem eens vragen, en dan een verzoek doen bij de gemeente om de markering te verplaatsen, ook namens de rest van de buren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goede tip. wilde het zowiezo al vragen.
dan houdt je het ook vriendelijk onder elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@stippel e.a.: ik sprak de eigenaar inmiddels. de markering had idd een vak ervoor gemoeten. hij heeft Gemeente Werken erop aangesproken en dit zou dus verandert gaan worden...

Het beste antwoord

Raar dat iemand dit zo doet. Misschien kan je de persoon hier eens op aanspreken, want op deze manier houdt hij 2 plaatsen 'bezet', jij kan immers niet op de gemarkeerde plek gaan staan.
Anders kan je ook eens aan de wijk agent vragen of hier iets aan te doen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ik hem zie vraag ik het zeker..en laat ik het weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou, zo erg is het ook weer niet met deze persoon gesteld..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik sprak de persoon in kwestie.
de plaats is te ver naar voren ipv iets terug gemarkeerd.
als het goed is wordt het opgelost...

Andere antwoorden (7)

Hij mag natuurlijk parkeren waar hij wil..... Maar dit is natuurlijk wel een geijkte manier om irritaties te kweken in de buurt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij mag daar parkeren!
Maar het is zeker niet netjes van hem!
Zet er anders je eigen auto eens neer als hij weg is!
dan kom je misschien achter de reden waarom hij dit doet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben ik in overtreding en kan ik zelfs beboet worden als ik daar zou gaan staan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dan ben je in overtreding en kan je beboet worden, dus maar niet doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je op de invalidenplek gaat staan wel ja, maar ik enk dat NA bedoelt op de plek waar hij NU steeds parkeert.
Ja het mag, maar als hij zijn eigen parkeerplaats heeft, waar niemand anders mag staan dan is het niet zo heel sociaal van hem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het mag, zoals anderen al hebben aangegeven, maar de persoon houdt op deze manier dus wel twee parkeerplaatsen bezet ( tenminste als de invalidenparkeerplaats gekoppeld is aan een kenteken).

Vraag het de persoon eens, wat zijn motivatie is. Mocht het antwoord niet bevredigend zijn, dat kunt u contact opnemen met de wijkagent of nog beter de gemeente. De gemeente gaat immers over de verstrekking van invalidenparkeerkaarten.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
als de eigenaar dit doet terwijl hij een aangewezen plek heeft gekregen van de gemeente zou ik de gemeente in kennis stellen.
Als het gaat om iemand die een algemene P kaart heeft dan word er vaak door invaliden gesteld dat men een lege plek gebruikt om te parkeren zodat de invalideplek bewaard blijft voor een invalide in het geval er geen andere plek meer over is.
Een kaart is een verruiming van de mogelijkheden om te kunnen parkeren, het is niet dat je verplicht wordt om een algemene plek in te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nah...wat is dit dan?
Niet normaal meer hoor....Waarmee is hij invalide dan?
Volgens mij in zijn hoofd...
Zou hij niet weten dat dat zijn plaats is?
Of ...provoceert hij de boel ...en hoopt dat er iemand op zijn invalide plaats gaat staan ...zodat hij de politie kan bellen ofzo?
Dat soort zielige mensen bestaan ook nog. Die zelf geen leven hebben, zeg maar.
Of...schaamt hij zich..dat iedereen kan zien dat hij invalide is...met die persoonlijke parkeerplaats?

Dan kan die invalide plaats net zo goed weg gehaald worden want NIEMAND anders mag daar staan behalve hij.
Onbegrijpelijk...wat mankeert zo iemand.
Ik zeg..dat mag niet, nee. Onttrekking van een parkeerplaats...op deze manier.
Groetjes..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het mag wel maar of het netjes is??