Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welke gewone auto zou ik mogen gaan rijden met rijbewijs B beperkt?

Toegevoegd na 1 dag:
Het gaat om een vervangend rijbewijs omdat er plotseling gesteld werd dat een motorijder niet langer in een Reliant mocht rijden. Ik zelf had een station wagen waar ik drie extra personen in kon mee nemen. Reed 140 km per uur met 4 versnellingen plus achteruit. Nu staat er dus b op mijn rijbewijs met een bepaling dat het voor een voertuig is met drie wielen en niet zwaarder dan ik meen 400 kilo. Dus vergelijkbaar met een kat in de zak gekocht. Of niet? Vandaar mijn vraag.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
670
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad: wat zijn de beperkingen op of van je rijbewijs? Heb je beperkende bepalingen, is je rijbewijs beperkt geldig, of zijn er andere beperkingen aan je rijbewijs?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Iedere auto in de categorie B die tegemoet komt in de redenen waarvoor deze beperking geld.

Betreft het een speciaal aangepast voertuig ( in de zin van invaliditeit of handicap, dan zou moeten worden gekeken of een dergelijk voertuig al of niet betaalbaar omgebouwd kan en mag worden naar uw behoefte.

Toegevoegd na 2 dagen:
Gezien uw aanvulling op uw vraag is het bovenstaande niet echt van toepassing.

Een voertuig van de categorie B zal er helaas niet inzitten.
Als u zich genaait voelt, tja dat kan ik natuurlijk niet zeggen.
Ik zou er persoonlijk er wel een kater aan over houden.

Mijn advies zou nu dan ook zijn om een rijschool in de armen te nemen en daar een intest te gaan doen.
Gezien u inmiddels al wel ervaring heeft is het niet geheel ondenkbaar dat u met een paar lessen al wel klaar bent voor examens.
U zult hierbij wel alles opnieuw moeten gaan halen, dus ook uw theorie.
Maar een dergelijke intest kan redelijk inzicht geven hoeveel uren u nog moet lessen en wat u nog aan theorie moet bij spijkeren.

Maar dat komt vast wel goed.
Succes alvast.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding