Hou je het recht op kinderbijslag als je in buitenland bevalt en daar tijdelijk blijft wonen ?

Mijn dochter is zwanger van haar vriend die in het buitenland woont. Ze wil daar bevallen en er een paar maanden blijven maar ze heeft geen plannen om daar definitief te gaan wonen. Heeeft ze, als ze tijdelijk in het buitenland woont en het kind daar wordt geboren, nog steeds recht op kinderbijslag ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ze daar op een toeristenvisum heen gaat, zal er zeker geen probleem zijn. Als ze zich echt uitschrijft in Nederland en inschrijft in het buitenland (wat ik van harte kan AFraden) gelden er andere regels.

Antwoorden (1)

Als het kind niet hier word geboren word het niet beschouwd als Nederlander, en lijkt het me vrij onmogelijk om er kinderbijslag voor aan te vragen, zeker omdat de ouders dan zelf ook in het buitenland zitten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat dat niet juist is. Dus als mijn dochter in het buitenland bevalt en dan na drie maanden met kind terug gaat naar Nederland waar ze staat ingeschreven, komen al haar haar rechten te vervallen ?