Geflitst op snelheid terwijl ik mijn telefoon in mijn hand had. Kun je via flitser ook een boete krijgen voor niet handsfree bellen ed?

Tijdens het rijden op een 80km weg ben ik geflitst. Ik had toen mijn telefoon in mijn hand, niet aan mijn oor. Kan ik daar ook een boete voor krijgen of kijken ze alleen naar de snelheid?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik ben geflitst omdat ik iets te hard reed.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
4.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"Ik ben geflitst omdat ik iets te hard reed."
Ja, het zou raar zijn als je geflitst werd als je te langzaam reed... Ik denk overigens niet dat je ook een bekeuring krijgt voor het toestel wat je in je hand had.... Dat het niet aan je oor zat doet niet ter zaken, je mag 'm niet eens vasthouden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Gelieve voortaan niet zo gevaarlijk rijgedrag vertonen aub. Te hard rijden EN je telefoon in je hand. Denk aan de veiligheid van je medemens graag. Bedankt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik geloof het niet maar je verdient 'm wel.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Overdreven snelheid met de telefoon in de hand. Voor mijn part mag de boete gerust hoog zijn. Spijtig dat je heel waarschijnlijk enkel een snelheidsboete zal krijgen, aangezien men je nummerplaat fotografeert.

Antwoorden (1)

Voor een boete niet handsfreebellen/ een telefoon vasthouden tijdens het rijden, is een standehouding door de politie vereist. Een boete aan de hand van een foto is dus niet mogelijk.
AlphaLimaSierra