mag een ketelmonteur zonder toestemming foto's van je troep en spullen maken op zolder ?

Ik zou vandaag een nieuwe ketel krijgen .
Maar omdat wij met 7 mensen in te klein huisje
Wonen .
hebben wij alle troep op zolder liggen .
Ze konden moeilijk er bij zeiden ze tegen mijn zoon .en hebben foto's gemaakt van de troep en zijnu toen weg gegaan ik kwam net thuis toen ze nog in de bus zaten .ze reden zo weg zonder even uit te stappen en mij aan te spreken .
Nu is mijn vraag of ze dit zomaar mogen zonder toestemming van ons het is toch onze spullen waar hun een foto van maken

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K
ronron1212
7 jaar geleden
Ja als jij een bende hebt kunnen hun hun werk niet doen en dat bewijzen ze aan hun werkgever met de foto's.
Ritsuka
7 jaar geleden
zo hebben ze inderdaad bewijs voor de werkgever. Anders kunnen ze er op afgerekend worden dat ze de opdracht niet hebben voltooid.
Castle
7 jaar geleden
Het is jouw taak om ervoor te zorgen dat ze hun werk kunnen doen. Al die 'troep' had ergens anders moeten liggen. Wat als de monteur dat zelf opzij had willen leggen en hij maakt iets per ongeluk kapot? Moet hij dat opeens betalen? Daarnaast wil hij s avonds ook op tijd naar huis want vaak is er maar een bepaalde tijd om een klus te klaren. Gewoon de spullen wegleggen en de monteur opnieuw laten komen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Iemands troep verplaatsen behoort niet tot de werkzaamheden van monteurs. Dat is verlies van hun kostbare tijd. Zij moeten gelijk aan het werk op een veilige arbeidsplek.
Dat men niet uitstapt om u aan te spreken kan een gegronde reden hebben. Waar zouden zij u over aan moeten spreken? Onenigheid vermijden en wegrijden lijkt mij een verstandige reactie van de werklieden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
jazeker mag dat, hij mag de foto alleen niet publiceren ;-) . Maarvoor eigen gebruik om zijn uren te kunnen schrijven : echt wel.

Antwoorden (1)

De monteurs mogen een foto maken van hetgeen hen heeft verhinderd de opdracht uit te voeren en dus onverrichter zake weer zijn vertrokken. Deze foto zal ook als bewijs moeten dienen dat de voorrijkosten door de opdrachtgever betaald dienen te worden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Rare min +
Erna55
7 jaar geleden
Ik begrijp de min niet : plus.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Maar volgens mij gaat dat alleen op dat de monteurs aangekondigd komen !
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@teun,
Er staat: ik zou vandaag een nieuwe ketel krijgen. Er staat niet: vandaag stonden er plotseling, tot mijn grote verassing, monteurs met een nieuwe ketel voor de deur. Onaangekondigd bezoekers zijn zelden welkom, die laat men niet zomaar binnen, zelfs niet als deze zich identificeren als monteur.
Men dient trouwens geen enkele onbekende zonder voorafgaande afspraak binnen te laten.
http://opgelicht.avrotros.nl/alerts/item/politie-waarschuwt-voor-nepmonteurs/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@teun Hoe zie jij dat voor je met een onaangekondigd bezoek dan?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mr Tomaat .
Met onaangekondigd bezoek bedoel ik als de monteur komt voor de ketel maar dat jij geen datum en tijd hebt gekregen voor die tijd .
Computoon
7 jaar geleden
Dat soort bezoeken wordt altijd gepland. Monteurs worden niet met een voorraad op ketels op pad gestuurd in de hoop dat de klant toevallig thuis is zodat de ketel kan worden geinstalleerd.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Inderdaad nog nooit van gehoord. Dan staan ze 9 van de 10 keer voor een dichte deur.
Ritsuka
7 jaar geleden
er word netjes een afspraak gemaakt, dan weet je dat ze bijvoorbeeld tussen 8 en 10 komen op een bepaalde datum.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mwah, meestal tussen 8 en 5 :lol:
En jij voor achten de hele boel al aan kant gemaakt natuurlijk ;-)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik kan kiezen, als ze voor het onderhoud komen: tussen acht en half één, of tussen half één en vijf. Dan zeg ik dat ik tussen acht en half tien geholpen wordt door de thuiszorg en dat ik na drie uur ga slapen, en dan kunnen ze ineens met geen mogelijkheid een afspraak maken. Geef ik ze verd..rie een nog groter tijdsraam dan zij normaal hanteren (tussen half tien en drie uur) én blijf ik de hele dag voor ze thuis, is het NOG niet goed genoeg. Grr. Meestal staat trouwens in de brief dat je ervoor moet zorgen dat ze bij de ketel kunnen komen. Bij mij moeten ze wel even een verrijdbaar wasrekje opzij zetten omdat ik dat zelf niet kan, maar dat kost ze drie seconden en is ook nooit een probleem geweest. Ik vraag me af of dat bij VS in de brief stond. Je zou zeggen dat dat common sense is, maar misschien dat niet iedereen daar aan denkt, als ze het niet expliciet vermelden?