Mag een supermarkt een minderjarige om zijn gegevens vragen?

Mijn zoon van 16 moest bij de Jumbo zijn naam, adres en telefoonnummer achterlaten nadat hij een vers-tas had gekregen. Ik vraag mij af waarom, maar dat heb ik al bij Jumbo zelf neergelegd.
Maar ik vraag mij ook af of men een minderjarige dit zomaar mag vragen. Hij moest het hardop zeggen in de winkel waar alle klanten bij waren.
Mag dit zomaar?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
vragen staat vrij

Het beste antwoord

Volgens mij is niemand, zelfs niet op een politiebureau, tot antwoorden verplicht. Dus zou uw zoon hieraan niet hebben voldaan dan zou hij ook geen cadeau hebben gekregen. Ik denk dat de naam een bewijs is dat Jumbo hem iets gratis heeft gegeven.

Toegevoegd na 5 uur:
Als hij naar de postcode wordt gevraagd dat betekent dat dat men wil weten of de folders van deze zaak in de wijk worden verspreid en anders zal men dat doen om meer klanten in de winkel te krijgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hm, had een reactie geschreven en weg......Nog een poging. Mijn zoon heeft vaker een vers-tas gehad. Het beleid van Jumbo: Bij het vinden van een stuk rot fruit krijg je een vers-tas mee. Een tas vol verse groenten/fruit. In de afgelopen 3 jaar heeft mijn zoon dit een paar keer gehad. Nooit een adres oid moeten achterlaten. Nu ineens moet hij zijn naam, adres en telefoonnummer achterlaten...........
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat er naar postcodes wordt gevraagd is mij bekend, maar hier zal ook wel een reden achter zitten.

Andere antwoorden (1)

Vragen staat vrij.

ik neem aan dat hij een vers-tas is gaan halen omdat hij niet tevreden was over de groenten die hij gekocht had? Het lijkt met logisch dat de Jumbo wil inventariseren hoeveel klanten zo'n tas komen halen en dat ze wellicht een aantal van deze klanten willen kunnen benaderen voor meer informatie (enquête achtig)
Dat lijkt me alleen maar goed.
Het is uiteraard niet verplicht om je naam en nummer door te geven.

Volgens mij werkt elke Jumbo ook weer anders. Mijn vriendin heeft laatst zo'n tas gehaald en bij haar werd er helemaal niet om haar gegevens gevraagd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De reden waarom de Jumbo dit deed weet ik niet en heb ik bij hun neergelegd.
Maar ik vraag mij af of je dit mag vragen aan een 16-jarige.
Niet dat ik het niet vertrouw, maar mijn zoon is een autist. En snapte er niets van, dus doet hij netjes wat hem is gevraagd. Nu kan het misschien geen kwaad, maar een andere keer wel. Dus moet ik hem dit uitleggen dat hij het niet zomaar moet doen. Wanneer het niet eens mag ivm zijn leeftijd kan ik hem dit ook duidelijker uitleggen