hoe lang is de Arm van de Belgische politie ??

Stel ze zitten een Nederlander achterna en die Nederlander rijd het Bord voorbij .Welkom in Nederland kunnen ze Je daar in Nederland aanhouden of Een boete geven in Nederlandse grond Gebied.?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
1.9K
ronron1212
7 jaar geleden
Over de grens mag geen enkele politie in Europa je volgen voor een overschrijding van de snelheid. Ze kunnen wel je kenteken hebben genoteerd dan krijg je de bekeuring als nog thuis.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En alls het zou gaan om Doorrijden na ongeluk ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@ blairis1 Doorrijden na een ongeval is een zwaar misdrijf. Voor België geldt het als een vluchtmisdrijf.
Tijdens de achtervolging door de Belgische politie worden gelijktijdig alle gegevens nagetrokken.
Binnen de kortste keren heeft de Belgische politie bij een eventuele achtervolging hulp gevraagd aan de Nederlandse politie zodra de grens in zicht is.
Deze neemt op verzoek direct de achtervolging over.
Automobilisten die in België na een ongeval wegrijden zonder melding aan de politie riskeren drie jaar cel als er gewonden zijn.
Zij riskeren twee jaar cel bij alleen blikschade.
Reken maar dat bij zulk een misdrijf de politie van België en Nederland voor de volle 100% samenwerken. Voor de dader is er geen ontkomen aan.
http://www.bndestem.nl/regio/roosendaal/belgische-politieheli-achtervolgt-ramkrakers-tot-in-roosendaal-1.2030235

Antwoorden (1)

Al sinds half 2004 mag "over de grens" worden achtervolgd, in beide richtingen.

"Grensoverschrijdende politieoptreden op verzoek

Als algemene regel zal het grensoverschrijdende politieoptreden op verzoek gebeuren. Belgische agenten in Nederland of vice versa genieten in die gevallen een aantal welomschreven bevoegdheden: ze kunnen bijvoorbeeld identiteitscontroles verrichten of bevelen geven aan het verkeer. Het gastland blijft wel aansprakelijk voor eventuele schade.

In concrete spoedeisende gevallen zullen de agenten zonder voorafgaand verzoek en zonder beperking in tijd of afstand verdachten kunnen achtervolgen op het grondgebied van het andere land. Bovendien kunnen de agenten hun wapens dragen en in welbepaalde gevallen geweld of andere dwangmiddelen (bv. handboeien) gebruiken. Ze blijven wel steeds onder het operationele gezag van de lokale politie en ze moeten de wetten van het gastland respecteren.

Voorts regelt het verdrag de oprichting van gemeenschappelijke politiecentra, die bevoegd worden voor het hele grondgebied van de Benelux en een cruciale rol moeten spelen bij de uitwisseling van informatie.

Gemengde patrouilles

De ministers verwachten ook veel van de oprichting van gemengde patrouilles, die eveneens operationele bevoegdheden zullen krijgen. Tenslotte bevat het verdrag een aantal afspraken op het vlak van gemeenschappelijke opleidingen, technische en materiële samenwerking en het uitwisselen van personeel."
Computoon
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
en alls je doorblijft rijden tot midden nederland mogen hun zo veder nederland in dan ??
Computoon
7 jaar geleden
In tegenstelling tot het tijdperk voor deze regeling zijn er geen beperkingen meer aan tijdsduur en afstand. Daarvoor was het 10 km. Toch is het niet logisch dat de Belgische politie zo ver zou achtervolgen want die wagens moeten ook weer terug. Wat dan (volgens mij) gebeurt: de Belgische polite informeert de Nederlandse en die neemt het over. Maar goed, dat is giswerk van mij.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
staat der ergens om internet zo politie achtervolgdover de grens ??
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Computoon, de Belgische en Nederlandse politie werken inderdaad samen bij een grensoverschrijdend misdrijf.
Van België naar Nederland, andersom mag ook
http://www.nu.nl/binnenland/3935427/wilde-achtervolging-vanuit-weert-belgische-grens.html
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
'tot Midden-NL', zo ver komt die belgische boef niet en is ook te optimistisch om er zo over te denken...!