Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke rechten heb je als huurder, wanneer je langer dan zes maanden een huis huurt van een particulier?

Ik vraag me dat af, bij mijn weten kun je die huurders er nooit meer uit zetten, wanneer ze netjes de huur hebben betaald, maar wanneer jij je huis dan wil verkopen.
Wie heeft hier een antwoord op, kan er niet zoveel over vinden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
837
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
P de site van VROM kun je alles lezen over je rechten als huurder.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ligt eraan wat voor huur overeenkomst is gemaakt. Is het een onbepaaldetijd dan word het moeilijk is het voor een bepaaldetijd bv een jaar dan kan je na die jaar zeggen dat de contract niet verlengt wordt. Als het een onbepaaldetijd is en je wilt je huis verkopen dan kan dat ook maar moet je het wel vermelden bij de verkoop, anders moet je ze z.g. uitkopen en misschien als je het op een nette manier verteld dat je je huis tekoop wilt zetten of ze wiilen verhuizen maar wel de tijd geeft dat ze andere woonruimte kunnen gaan zoeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Na 6 maanden heb je rechten en kan de verhuurder je niet zomaar op straat zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding