Een boksbeugel (ijzer) is strafbaar .... maar is een PVC boksbeugel ook strafbaar?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
3.2K

Antwoorden (1)

ja, een boksbeugel van pvc is net zo goed strafbaar.

in de wet wapens en munitie is vastgelegd dat een boksbeugel valt onder de verboden wapens. in deze wet staat verder niet uitgewerkt dat dit alleen geldt voor bepaalde materiaalsoorten. alle boksbeugels, gemaakt van welk materiaal dan ook, zijn dus strafbaar.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dus ik zeg nu maar wat he , ik maak een boksbeugel in karton.... deze is dan ook strafbaar volgens jouw uitleg? neen toch ?
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
zoiets vervaardigd van karton valt volgens de wet niet onder de noemer boksbeugel, omdat een voorwerp van dergelijk materiaal niet kan dienen om te boksen. iets waar een boksbeugel in eerste instantie voor bedoeld is. echter een boksbeugel gemaakt van een ander hard materiaal dan ijzer is dan wel weer verboden. Een dergelijke beugel kan immers als wapen dienen. een en ander wordt duidelijker als je je in de jurisprudentie verdiept.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
heeft u daar een link van waar dit beschreven staat ? zodat ik dit eens goed kan lezen? want ik vind de wetgeving maar verwarrend :p
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
wetgeving is ook niet altijd even helder. de wet wordt namelijk gemaakt door wat er in de wetboeken staat plus hoe de verschillende rechters het vervolgens hebben geinterpreteerd ( jurisprudentie). zoek bijv eens bij rechtspraak.nl op de zoekterm boksbeugel en je zult het een en ander tegen komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
oke bedankt , ik ben wel een belg maar de wetgeving daarvoor zal wel gelijklopend zijn denk ik