Mogen dakdekkers zomaar mijn stroom gebruiken? Mijn dak en dat van het gehele huizenblok moet gedaan worden .

Mogen dakdekkers zomaar mijn stroom gebruiken? Mijn dak en dat van het gehele huizenblok moet gedaan worden . Via mijn zolder wilde ze toegang tot de daken en dat snap ik . Nu zie ik dat ze een stroomdraad hebben gespannen naar andere daken en ik wist daar niets van . Geen idee hoeveel stroom dat gaat kosten . Ik wil dit niet ! Mag dat zomaar ?

Toegevoegd na 3 uur:
Update! Zolderkamer 1 heb ik zo juist afgesloten . Hier kunnen ze nu geen stroom tappen . ZOlder twee laat ik open omdat ik niet een regel wil overtreden ivm het toelaten van werkzaamheden door de woning bouw . Wel heb ik zichtbaar en goed het volgende briefje opgehangen ,

Hoi,
Het afdakje ziet er fraai uit . Goed werk! Ik wil laten weten dat ik geen toestemming heb gegeven stroom van mij af tetappen . Vind het onzin dat jullie dat zomaar doen en zo te zien ook voor het gehele project . Overleg maar met de Woningbouw hoe jullie dit gaan oplossen . Wanneer jullie toch gaan aftappen zal ik de zolderkamer sluiten tot jullie en de woningbouw zwart op wit een voorstel doen . Ik zie aftappen van mijn stroom als diefstal en zal dat zodanig afhandelen . Met vriendelijke groeten , Joyce

Nou mensen volgens mij is dit wel duidelijk toch? Ik wil er geen extra werk aan hebben dus ze benaderen mij maar zoals het mijn inziens hoort . Gaaf deze site ! Door jullie antwoorden kom ik eigenlijk tot mijn handelen . Ik laat jullie weten hoe dit afloopt !

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
1.4K

Het beste antwoord

Je schrijft dat het een huurhuis is. Dat wil zeggen dat de verhuurder verantwoordelijk is voor het onderhoud van je dak. Dus moet de verhuurder er ook met de dakdekker uitkomen hoe ze aan stroom komen, en moet dat zéker niet via jouw stopcontact zonder vergoeding.

Dat geldt voor het dak boven jouw hoofd, en nog dubbel voor het dak boven het hoofd van je buren. Hoe de dakdekkers aan stroom komen, mag niet jouw probleem zijn, en al helemaal niet jouw kostenpost.

Als ik jou was, ging éérst de stekker er per direct uit, vervolgens zou ik de dakdekkers rustig vertellen dat ik geen toestemming heb gegeven om op mijn kosten stroom te gebruiken, en vervolgens zou ik ermee naar de verhuurder stappen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Update! Om 8 uur een boel voetstappen op de trap . De werklui! Toen ze bij de zolder kwamen verstompte de voetstappen en ontstond er een boel gebabbel. Ik neem aan om het briefje wat ik had op gehangen . Een uur later werd er op mijn deur geklopt . Een jonge man kwam vragen of het goed was stroom af te tappen als er een vergoeding tegen over staat . Ik vertelde hem mijn verhaal wat ik aantrof en dat ik geen zicht heb op apparatuur wat zij gebruiken . Ach enkel een stofzuiger en dat soort dingen zij hij . Ik vertelde hem dat ik niet wil mee werken wat stroom betreft . Geen zin in dat gedoe en ook niet voor een vergoeding . Ik voegde toe dit met zijn opzichter en de woningbouw op te nemen . Nou dat was het . Word wellicht vervolgd !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle antwoorden kwamen eigenlijk overeen . Moeilijk om 1 beste antwoord te kiezen . Toch deze gekozen omdat er werd gewezen dat het dak zo ie zo niet van mij is maar van de verhuurder en zij dan zo ie zo voor de stroom op moeten draaien . Ze hebben trouwens gekozen voor een aggregaat . Tnx

Andere antwoorden (13)

Daar kan en moed je een vergoedin aan vraagen ijsen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Stekker eruit trekken en dan komen ze heel snel vragen wat eraan de hand is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, natuurlijk niet. De stroomvoorziening is hun probleem, niet het jouwe. Hup..., stekker eruit!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat mogen ze niet zomaar, alleen met toestemming.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou ze morgenochtend in ieder geval even vragen wat ze van plan zijn allemaal.
en geef even aan dat je het toch niet zo ziet zitten. je bent niet verplicht stroom te geven voor de hele straat. of vraag of je een vergoeding krijgt en als ze dat niet willen trek je gewoon de stekker eruit
14 jaar geleden
Nee natuurlijk niet.

Ze moeten daar met jou een afspraak over maken.

Als je je echt zorgen maakt dat het veel geld gaat kosten: Zet er een verbruiksmeter tussen en breng dat in aftrek op hun rekening.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij niet. Weet je zeker dat ze de stroom bij jou vandaan halen? Ik heb gezien dat dergelijke werkzaamheden werden bestroomd via de verdeelkasten voor stroom die overal zijn.

Toegevoegd na 8 minuten:
Dan zit er niets anders op dan een brief naar de eigenaar van het huizenblok met de vraag hoe men de stroomkosten wil verrekenen. Neem even de teller op in je meterkast zodat je de kosten kunt factureren eventueel naar de eigenaar. Of is het een koopwoning? Dan naar het bestuur van de vereniging van eigenaren zo n brief sturen. Meldt het even bij de dakbedekker dat je dit doet.
Het heeft geen zin om hier met hem over in discussie te gaan, Je moet bij zijn opdrachtgever zijn.

Ik hoop dat je er zo mee uit de voeten kunt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat weet ik zeker want de stekker ligt in mijn zolderkamer en de stroom op de kamers zitten gewoon op de stoppenkast van de huurders . Dus dit is mijn stroommeter . Ben gewoon bang dat het apratuur veel stroom vreet . Geen idee .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede tip ook . Maar volgens mij is mag ik toch wel bepalen wie er een stekker in mijn stopcontact steekt ? Ik betaal de rekening . Groetjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Update! Om 8 uur een boel voetstappen op de trap . De werklui! Toen ze bij de zolder kwamen verstompte de voetstappen en ontstond er een boel gebabbel. Ik neem aan om het briefje wat ik had op gehangen . Een uur later werd er op mijn deur geklopt . Een jonge man kwam vragen of het goed was stroom af te tappen als er een vergoeding tegen over staat . Ik vertelde hem mijn verhaal wat ik aantrof en dat ik geen zicht heb op apparatuur wat zij gebruiken . Ach enkel een stofzuiger en dat soort dingen zij hij . Ik vertelde hem dat ik niet wil mee werken wat stroom betreft . Geen zin in dat gedoe en ook niet voor een vergoeding . Ik voegde toe dit met zijn opzichter en de woningbouw op te nemen . Nou dat was het . Word wellicht vervolgd !
Voor je eigen huis misschien wel. Dat werkt volgens mij hetzelfde als je een klusser in huis neemt. Die neemt ook zijn eigen stroom voor zijn electrische gereedschap niet mee. Als ze met andere huizen bezig zijn, pluggen ze daar maar lekker in maar niet bij jou! Inderdaad dan gewoon de stroom er af of eerst zeggen dat je het niet wilt en als ze niet bereid zijn daarnaar te handelen, de stroom er bij jou uit trekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, natuurlijk mag dat niet zomaar. Zelfs niet indien de dakdekkers je eigen dak repareren en je dit niet met het desbetreffende bedrijf hebt afgesproken. Zij dienen dan zelf voor een stroomvoorziening te zorgen of je geeft je toestemming (evt tegen vergoeding) voor het gebruiken van jouw stroom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grappig dat je dit zegt . Ik zit natuurlijk nu diep na te denken over dit gedoe en bedacht me inderdaad het volgende . Al zou men het dak van dit huis alleen willen doen dan nog blijft het mijn stroom . Ik ben huurder en dus niet de eigenaar . Het dak is niet van mij maar van de woningbouw . Waarom zou ik dan betalen voor het stroom en niet ook nog de buren van 1 en 2 hoog . Grappig dit soort dingen en mooi dat deze site er is. Bedankt voor je reactie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Update! Om 8 uur een boel voetstappen op de trap . De werklui! Toen ze bij de zolder kwamen verstompte de voetstappen en ontstond er een boel gebabbel. Ik neem aan om het briefje wat ik had op gehangen . Een uur later werd er op mijn deur geklopt . Een jonge man kwam vragen of het goed was stroom af te tappen als er een vergoeding tegen over staat . Ik vertelde hem mijn verhaal wat ik aantrof en dat ik geen zicht heb op apparatuur wat zij gebruiken . Ach enkel een stofzuiger en dat soort dingen zij hij . Ik vertelde hem dat ik niet wil mee werken wat stroom betreft . Geen zin in dat gedoe en ook niet voor een vergoeding . Ik voegde toe dit met zijn opzichter en de woningbouw op te nemen . Nou dat was het . Word wellicht vervolgd !
Als het een huurhuis is kun je denk ik wel een redelijke vergoeding van hun vragen.
Want anders hadden hun een tijdelijke voorziening moeten treffen en dat is vast duurder.
Ik zou kontakt met ze opnemen en ze een goed voorstel laten doen, zo niet, stekker eruit!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet uit eerdere ervaringen dat woningbouwverenigingen over het algemeen hier een vergoeding tegenover stellen. Ze moeten echter WEL VOORAF toestemming aan jou vragen!

Kortom, morgen eerst de woningbouw bellen, vragen wat hun bedoeling/houding hier in is. Wellicht stellen ze meteen een vergoeding voor en dan kan je verwachten dat zij dit schriftelijk bevestigen. Zijn ze onredelijk dan zou ik de dakdekkers laten weten dat je met ingang van direct de stroom er af haalt. Dan zullen zij gauw genoeg zelf bij de woningbouw gaan klagen (of een andere buurtbewoner zo gek krijgen...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Update! Om 8 uur een boel voetstappen op de trap . De werklui! Toen ze bij de zolder kwamen verstompte de voetstappen en ontstond er een boel gebabbel. Ik neem aan om het briefje wat ik had op gehangen . Een uur later werd er op mijn deur geklopt . Een jonge man kwam vragen of het goed was stroom af te tappen als er een vergoeding tegen over staat . Ik vertelde hem mijn verhaal wat ik aantrof en dat ik geen zicht heb op apparatuur wat zij gebruiken . Ach enkel een stofzuiger en dat soort dingen zij hij . Ik vertelde hem dat ik niet wil mee werken wat stroom betreft . Geen zin in dat gedoe en ook niet voor een vergoeding . Ik voegde toe dit met zijn opzichter en de woningbouw op te nemen . Nou dat was het . Word wellicht vervolgd !
Hebben ze daadwerkelijk bij jou ingeplugd, of ligt de draad er alleen maar. Punt een gaat dakdekken veelal niet met stroom, maar met een brander. Punt 2 als ze stroom nodig hebben voor het echte dekken, is het waarschijnlijk zoveel dat jou stop dat niet eens kan trekken en dat dat via een aggregaat moet. Natuurlijk mag je, als ze wel stroom nodig hebben, eisen dat je daar een vergoeding voor krijgt (ik zou gewoon eerst netjes vragen) en dat zij zorgen dat jou stroomvoorziening in orde blijft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze hebben werkelijk een ingang in mijn dak gemaakt waardoor een elektra draad is getrokken met een stekker er aan . Zo'n dikke bouw kabel zeg maar . Je ziet ook dat het draad over de daken naar de buurpanden loopt . Denk dat het geheel al snel 100 meter lang zal zijn zo niet meer . Ze moeten ook allemaal zekeringhaken boren dit ivm nieuwe regels voor dakdekkers . Aan de lengte van het draad te zien hebben ze stroom uit mijn tweede zolderkamer getrokken anders hadden ze de CV er uit moeten trekken die in de 1e zolderkamer staat . Ze kunnen niet anders dan stroom trekken van mijn stopcontact tenzij ze die van de buren gaan gebruiken . Ik ga straks zolderkamer nummer 2 afsluiten waardoor ze geen stroom daar kunnen trekken . Ik zal ook een briefje op de deur hangen geen stroom te trekken van mij . Verder ligt het bij hen en de woningbouw . Ik vind nou eenmaal niet dat ik aan het werk moet . Als ze iets van mij willen benaderen ze mij maar . Volgens mij hoort dat ook zo toch? Mochten ze op zolderkamer 1 na het lezen van het briefje toch mijn cv er uittrekken en stroom trekken dan zeg ik ze dat ik de zolders geheel afsluit wegens diefstal . Ze kunnen dan klagen bij de woningbouw die mij dan fijn kan benaderen zo het mij inziens hoort . Tot slot weet ik inderdaad niet wat voor apparaten ze nog meer allemaal gaan gebruiken en heb dus geen idee hoe de kosten oplopen. Stroom is ook niet goedkoop en ik bespaar niet voor hun .Ik laat je weten hoe dit afloopt . Groetjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou netter blijven en gewoon de eerste de beste die morgenvroeg aan de jas trekken, maar goed dat is mijn aard, ik zou in ieder geval de meterstand morgenvroeg opschrijven, (eventueel op een foto) en 's avonds weer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Update! Om 8 uur een boel voetstappen op de trap . De werklui! Toen ze bij de zolder kwamen verstompte de voetstappen en ontstond er een boel gebabbel. Ik neem aan om het briefje wat ik had op gehangen . Een uur later werd er op mijn deur geklopt . Een jonge man kwam vragen of het goed was stroom af te tappen als er een vergoeding tegen over staat . Ik vertelde hem mijn verhaal wat ik aantrof en dat ik geen zicht heb op apparatuur wat zij gebruiken . Ach enkel een stofzuiger en dat soort dingen zij hij . Ik vertelde hem dat ik niet wil mee werken wat stroom betreft . Geen zin in dat gedoe en ook niet voor een vergoeding . Ik voegde toe dit met zijn opzichter en de woningbouw op te nemen . Nou dat was het . Word wellicht vervolgd !
Nee natuurlijk niet. Ze horen dat in overleg met jou te doen en je hebt het volste recht dit te weigeren. Voor dit soort situaties bestaan standaard oplossingen. Je zult direct dan ook zien dat ze daar in overleg met de woningbouwvereniging voor gaan kiezen.