Kan mijn stiefvader mij adopteren als ik al 19 ben?

Ik heb het natuurlijk al opgezocht op Google, maar dan kom ik uit op lappen tekst uit die ik eerlijk gezegd niet helemaal begrijp.
Ik begrijp dat het mogelijk is maar hoe zit het met kosten en de rechten en plichten van mijn biologische vader etc etc?
Thanks!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K
erotisi
7 jaar geleden
Bedoel je toch niet 'erkennen' ipv adopteren?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee, ik bedoel echt adopteren :)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Jilster zie mijn antwoord. Helaas, het is niet anders.
tinus1969
7 jaar geleden
Je bio-vader blijft je vader. Kun je nix aan doen. waarom zou je (alsnog) geadopteerd willen worden?

Antwoorden (1)

Een jong volwassene van 19 jaar komt niet voor adoptie in aanmerking.
Voor voorwaarden adoptie,
zie punt 2
Het kind moet minderjarig zijn.
http://www.wetrecht.nl/adoptie/

Toegevoegd na 2 minuten:
Zie ook onder Algemene Voorwaarden voor adoptie:
Het kind is minderjarig.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/adoptie/inhoud/voorwaarden-adoptie-nederlands-kind