vanaf welke leeftijd/wanneer is het "normaal" dat je vriendje blijft logeren/overnachten in hetzelfde bed ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
32.1K

Het beste antwoord

oke ik heb ff in je lijst gekeken en zie nu dat jij 1 van de ouders bent naja in een andere vraag zag ik ''stiefouder'' staan.
het gaat erom hoe oud je dochter is...
hoelang ze verkering heeft...
ook moet ik erbij vermelden dat je als ouder zijnde een goed gevoel moet hebben bij een persoon de eerste indruk laat ik maar zo zeggen.
ik zal wel heel eerlijk zijn..
als ze rond een jaar of 17 is en u zou het gaan verbieden dan doen ze het toch wel ergens anders.. dit heeft mijn vader mij op oudere leeftijd verteld ik had liever dat je vriend hier kwam logeren dan dat je het buiten zou doen of iets.
maar het belangrijkste is dat u het goed overlegt met uw partner wat die ervan vind.
ook zal ik ook met uw dochter bespreken over anticonceptie dit kan moeder ook wel goed uitleggen.
ik denk niet dat u en uw partner een baby in huis erbij willen.
maar ik kan u niet de preciese leeftijd geven omdat ieder mens verschillend is.. de ene meid is verder geestelijk voor haar leeftijd en de anders is nog wat kinderlijker voor haar leeftijd
in ieder geval heel veel succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ten eerste wil ik zeggen: dat is een mening en daar ga jij samen met je ouders over.

Wel kan iedereen natuurlijk hier zijn mening kwijt. Zelf vind ik 17 jaar oud een leeftijd vanaf wanneer dit kan!

Meningen verschillen natuurlijk..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Samen slapen met je vriendje bij je ouders thuis is een beslissing die je ouders samen met jou maken. Het hangt ervan af hoelang jullie elkaar kennen en hoe jullie relatie is
ronron1212
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Dat ligt aan een heleboel factoren!!! Probeer het eerst rustig te bespreken met je ouders voor dat je gaat roepen wat normaal is en wat anderen doen!

Het belangrijkste voor jezelf is dat het gevoel goed is en dat er vertrouwen is in de relatie plus dat deze sterk is! Als je dit kan communiceren naar je ouders heb je denk ik al een paar belangrijke argumenten weg genomen...

Daarnaast kunnen ze in brengen dat school er onder lijdt of dat ze het alleen in het weekend willen! Als ze echter een bepaalde leeftijd absoluut te jong vinden en ze willen wachten tot je een bepaalde leeftijd hebt bereikt, zal je ze moeilijk kunnen overtuigen. Laat je echter zien dat je op een volwassen manier omgaat met hun beslissing zal dit absoluut mee tellen in hun heroverweging. Ook het onderlinge leeftijdsverschil speelt een rol, hoe groter dit verschil hoe moelijker een ouder dit zal vinden.

Mocht je ze nu echt niet kunnen overtuigen begrijp dan dat ze het beste met je voor hebben, en het echt niet erg is om nog even te wachten, dat maakt het samen zijn allleen maar specialer!

Kortom:

- duur relatie
- kwaliteit relatie
-vertrouwen
- volwassenheid
- minimale leeftijds beleving ouder

Als laatste ben je er zelf al klaar voor? En wat sommige ouders ook belangrijk vinden of er nog vriendschappen zijn naast relatie zodat je niet totaal sociaal bent afgesloten.

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt er maar helemaal aan met welke normen je bent opgegroeid. In principe vind ik het het goed recht van ouders om te bepalen dat ongehuwde kinderen nooit met een partner onder één dak slapen, maar blijkbaar ben ik daar erg ouderwets in.

In elk geval zou ik zeggen dat er sprake moet zijn van serieuze verkering, op een leeftijd dat je ook aan serieuze verkering toe bent, en dat je niet van je ouders kunt verwachten dat ze het goed vinden dat je vanaf je veertiende met elk nieuw scharreltje onder de lakens kruipt.

Globaal is daar niet zo veel over te zeggen echter : hangt heel sterk van het kind en de relatie af. Ik schat zo tussen de 16 en de 18 voor het eerst. En eerder bij een zestienjarige die al een jaar verkering heeft dan bij een achttienjarige met een verkering van 3 weken. Je hebt tenslotte wel voor dag en dauw een vreemde over de vloer ; het is wel zo prettig als die dan al min of meer een beetje bij het gezin hoort - in elk geval voldoende om je moeder 's morgens in haar pyjama te kunnen zien rondlopen en aan te schuiven in de rij voor de badkamer. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat er meerdere overwegingen zijn.

1) Of de ouders het acceptabel vinden dat er een vriendje in het bed van de dochter slaapt IN het ouderlijk huis . De één heeft daar geen enkele moeite mee, iemand anders wel.

2) De inbreuk op de privacy van de andere gezinsleden.
Ook hier geldt, de één zit nergens mee en de andere wil alleen een vreemd gezicht aan het onbijt zien als de jongen in kwestie toch al een tijdje over de vloer kwam.

Ik ken iemand (een moeder) die er geheel niet mee zat dat ze 's ochtends op weg naar de wc opeens een geheel vreemde jongen aan trof die ook op zoek was naar een wc. Dat gaat mij persoonlijk toch te ver.

Ik denk dat 2) toch ook belangrijk en niet alleen 1). als je als ouders denkt dat je kinderen niet aan sex beginnen OMDAT er bij jou thuis niet overnacht mag worden, zou ik zeggen, wordt zelf eens wakker (en denk evt terug aan je eigen jeugd.........)
13 jaar geleden
Als je volwassen genoeg ben om de gevolgen te overzien.