Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het legaal om een feest te geven op een open vlakte in het bos?

Ik wil binnenkort een feest (ong. 70 personen) geven alleen ik heb niet zo'n groot budget. Ik vroeg me af of het legaal is als je in een bos, op een open vlakte, waar je dus geen overlast bent voor de omgeving, een paar tenten neerzet om daar een feest te geven. En als je een vergunning nodig hebt, kost dat dan geld en regel je dat op een korte termijn? Vriendelijke groet!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
4.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, dat mag je absoluut niet. Een feest met zo veel mensen is namelijk nogal een flinke verstoring van de natuur en brengt aardig wat milieuvervuiling met zich mee.

Je zult ECHT tevoren bij de gemeente een vergunning moeten aanvragen, en in je plan heel duidelijk moeten aangeven hoe je van plan bent dat aan te pakken met bijvorbeeld verlichting, toiletten, afvalverwerking etcetera. Met een goede kans dat je de vergunning alsnog niet krijgt.

Toegevoegd na 6 minuten:
Denk ook aan parkeergelegenheid / auto's / licht- en geluidsoverlast; je moet al een redelijk professionele evenementenplanner zijn om alle consequenties te kunnen overzien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding