wat voor persoonsgegevens heeft een bank ?

Voor school moeten we een rapportage doen over verschillende sectoren met persoonsgegevens maar ik kan niks vinden over wat voor persoonsgegevens een bank heeft. iemand die hier wat meer over weet ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Naam
Adres
Telefoonnummer / emailadres
IBANnummer uiteraard
BSN nummer
Ze hebben een kopie van je identeitsbewijs

Zo nodig dan kunnen ze gegevens van je opvragen over je financiële situatie (BKR)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je salaris gegevens
Je uitgave en inkomsten patroon
Welke toeslagen je ontvangt. . Eigenlijk weet de bank alles over je..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hartstikke bedankt voor u reactie :)
Reddie
9 jaar geleden
Geboortedatum !!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Natuurlijk heeft de bank de gegevens van je pincode. Uiteraard achter zware beveiliging. Maar zeker toegankelijk
Cryofiel
9 jaar geleden
De bank kent mijn PIN-code niet. Als ik mijn PIN-code intoets, wordt die versleuteld tot een andere code. Die *andere* code is bekend bij de bank. De versleutelde versie van mijn PIN-code wordt dus vergeleken met de opgeslagen versleutelde versie die de bank kent. Het is niet mogelijk de versleutelde versie terug te vertalen naar de oorspronkelijke code. -- Daarnaast kennen mijn banken mijn salaris niet, mijn inkomsten- en uitgaven patroon al evenmin, en weten ze ook niet welke toeslagen ik ontvang. Zie mijn reactie onder het antworod van Robinma.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Graag gedaan Mattis2009.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als de bank je pincode niet kent, hoe kan het dan zijn als je een bankpas kwijtraakt je de oude pincode weer op je nieuwe bankpas kan laten zetten? Dat overkwam een bekende van me. Die was haar pas kwijtgeraakt en na blokkering vroeg ze een nieuwe pas aan. De bank vroeg of ze een nieuwe pincode wilde of haar oude code weer terug wilde op haar nieuwe pasje.
Cryofiel
9 jaar geleden
De PIN-code staat niet op de pas. Wel een versleutelde versie daarvan. De bank kent alleen die versleutelde versie. Als ze dezelfde versleutelde versie weer op de pas zetten, heb jij weer dezelfde PIN-code, zonder dat de bank (of wie dan ook) die PIN-code hoeft te kennen.

Andere antwoorden (1)

Je salaris gegevens
Je uitgave en inkomsten patroon
Welke toeslagen je ontvangt. .

Eigenlijk weet de bank alles over je..

Zelfs je PIN code...;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de reactie :)
Cryofiel
9 jaar geleden
Ik heb genoeg banken die mijn salaris niet kennen. Ook biedt mijn werkgever de mogelijkheid het salaris op meerdere rekeningen te storten. Al die banken hebben dan een verkeerde indruk van mijn salaris. Hetzelfde geldt voor mijn uitgaven- en inkomstenpatroon. Geen enkele bank kan dat zien, omdat ze niet weten hoeveel andere rekeningen bij andere banken ik heb. Zelfs mijn PIN-code is niet bekend bij mijn bank.