Kunnen er meerder WOZ-objecten onder één onroerende zaak vallen?

Als de WOZ-beschikking meerdere adressen omvat waar verschillende waardes aan hangen, zijn deze dan samen als één onroerende zaak te beschouwen? Of is elk WOZ-object een aparte onroerende zaak?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K
ronron1212
7 jaar geleden
Krijg altijd elk jaar een woz aanslag voor twee objecten een huis en een garage.

Antwoorden (1)

Ja, er kunnen meerdere WOZ-objecten onder een onroerende zaak vallen.
Het is niet zo dat elk WOZ object een zelfstandig onroerende zaak is. Vaak zie je dat bij flats die wordt verdeelt in appartementrechten, dat zijn delen van het eigendomsrecht. Dat wordt zo gedaan omdat in principe alles wat aard en nagelvast zit aan een onroerende zaak tot die onroerende zaak blijft behoren. Daarom kan een flat ook niet meer dan één onroerende zaak zijn.

http://www.advocaten.nl/appartementsrecht-splitsing-van-eigendom/
erotisi