Had je 30 jaar geleden als Amerikaanse toerist een visum nodig om Nederland te bezoeken? zo ja, sinds wanneer en is dat nog zo?

Mijn vraag gaat over lang geleden. Amerikaanse [aangetrouwde] familie kwam op bezoek, deden gelijk een rondje Europa [in ieder geval ook UK] en gingen na ca. 3 weken weer terug naar huis.
We spreken over ca. 30 jaar geleden.
Ik herinner me toen ik de eerste keer naar de U.S.A. ging, dat ik inderdaad een visum moest regelen en nog moeite moest doen om een langer dan éénmalig visum te krijgen. Dat ging niet automatisch, moest je een goede reden voor hebben.
Andersom weet ik het dus niet (meer). Was Nederland toen ook met visa voor bezoekers bezig, was dit standaard?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Ja, sinds 1 januari 1986 hebben Amerikaanse toeristen een visum nodig om Nederland te bezoeken. Dit is nog steeds zo.
Bronnen:
5 maanden geleden