Zijn er straffen voor scholen als ze hun beloften niet nakomen?

Mijn dochter zit nu op de middelbare school en de school had op de open dagen gezegd dat ze niet meer dan 9 repetities in een week zouden geven, en dat er maar 2 repetities op een dag mag gegeven worden. Het is al twee keer gebeurd dat ze 12 repetities hadden, en dat is zelfs meer als twee op een dag. En dan tel ik de so's (tellen een keer mee) niet eens mee! De toetsen zijn pas een week vantevoren opgegeven. Zijn hier straffen voor.
Ps: Het werd door de directeur gezegd op de informatie avonden voor alle mensen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

Het breken van beloftes is niet perse strafbaar. Zeker niet als deze mondeling gemaakt zijn op een open avond. Vervelend is het natuurlijk wel.
Ook zijn hier geen regels van opgesteld binnen de wet. Vaak heeft de school hier zelf wel regels over gemaakt. Zo geldt bij de school hier dat er maximaal een repetitie (óf een SE) mag zijn per dag. Vaak zijn er ook beperkingen in de regels opgenomen of toetsen achter elkaar mogen worden gehouden.
Lees dus alle regels van de school door (er zijn er meestal meerdere, zoals het leerlingenstatuut en de 'gewone' schoolregels) en confronteer hier eventueel de rector mee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik wil niet vervelend doen maar zit zelf in de 4de van het middelbare bij mij hadden ze ook gezegd niet meer dan 2 toetsen per dag maar dat is niet waar en leraren houden hier geen rekening mee het enige wat je kunt proberen is contact met de teamleider of directeur
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het moet in de schoolgids staan anders heb je geen poot om op te staan en dan nog worden er geen straffen uitgedeeld. Je dochter en haar klas moet gewoon veel mondiger worden om dit tegen te houden, laat de klas eens met de mentor praten bijvoorbeeld.