Verlies je automatisch de Nederlandse nationaliteit als je een andere aanneemt?

Verlies je automatisch de Nederlandse nationaliteit als je door naturalisatie een andere nationaliteit krijgt? Bijvoorbeeld de Belgische of de Amerikaanse?

8 jaar geleden
in: Wetgeving
1K

Het beste antwoord

Ja, want je kan de Nederlandse nationaliteit verliezen 'als je ervoor kiest om een andere nationaliteit aan te nemen of als je fraude pleegde bij het verkrijgen van het Nederlanderschap'.
Maar er zijn uitzonderingen en de regels zijn verschillend voor meerderjarigen en minderjarigen. Zie bron.