Hoe lang na afloop mag je aangifte doen van mishandeling?

Na hoeveel jaar verstrijkt hier de termijn voor? Verkrachting, mishandeling en iemand tegen haar wil vasthouden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
3K

Het beste antwoord

Aangifte doen kan altijd ook als er geen zichtbaar letsel is. Een aangifte moet tevens ten alle tijden in behandeling genomen worden! Veel succes en sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het nagezocht en het blijkt idd dat ze je aangifte altijd in behandeling moeten nemen. Of er een zaak van wordt gemaakt is een 2e, maar er moet iig naar je geluisterd worden. Daarom vind ik dit antwoord t beste!

Andere antwoorden (2)

Als je aangifte wilt doen, moet je nog zichtbaar letsel of getuigen of een doktersverklaring hebben.
Heb je dat niet is de kans groot dat de politie je aangifte niet in behandeling neemt.

In de link kun je wat informatie hierover vinden.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De verjaringstermijn voor verkrachting is 15 jaar en voor aanranding 12 jaar.
Voor minderjarige is het langer, dan gaat de verjaringstermijn pas 'lopen' vanaf het 18de jaar van het slachtoffer.