Wat gebeurt er met een bouwvlak met bebouwingspercentage als het perceel in delen verkocht wordt?

Toegevoegd na 53 seconden:
Ik doel op een bouwvlak in een bestemmingsplan

Poet
8 jaar geleden
in: Wetgeving
1.7K

Antwoorden (1)

Voor het bestemmingsplan is het niet relevant wie de eigenaar is c.q. de eigenaren zijn. Er verandert dus niets. Wel kun je aan de gemeente vragen om een wijziging van het plan, waarbij de nieuwe percelen worden ingetekend met elk een eigen bebouwingspercentage. De gemeente brengt daar kosten voor in rekening.
NB: Naast het bebouwingspercentage is in het bestemmingsplan vaak ook bepaald hoeveel (zelfstandige) woningen er op een perceel mogen staan. Ook dat kan worden gewijzigd natuurlijk, maar dat is een bestuurlijke afweging, en dus veel meer dan een administratieve afhandeling.
teusvh