Is de donorcodicil nog geldig?

Binnenkort is het donorweek, dus vraag ik aan mensen om zich te registreren in het donorregister met één van de vier keuzes. Mijn buren zeggen dat ze voor de invoering van het donorregister een donorcodicil hebben. Mijn vraag is dus of je dan ook automatisch ingeschreven staat in het donorregister en/of dat het donorcodicil vandaag de dag nog geldig is?

8 jaar geleden
in: Wetgeving
1.7K
tinus1969
8 jaar geleden
Mede ivm jouw andere vragen over tattoos: http://www.transplantatiestichting.nl/donor-worden/wie-kan-donor-worden/als-je-een-tatoeage-piercing-hebt (maw. je bent blijkbaar tijdelijk ongeschikt als donor).

Het beste antwoord

Er is blijkbaar en verschil tussen een donor pasje en een donorcodicil.

Lees meer hierover via bijgevoegde link.

Hopelijk heb je hiermee een antwoord op jouw vraag?!

Toegevoegd na 27 seconden:
En ja, het donorcodicil is dus nog geldig.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vroeger was het een kartonnen kaartje dat je bij je bij je draagt, een registratie was er toen niet, mogelijk dragen je buren dat kaartje nog steeds bij zich en dan is het gewoon geldig. Ik had dit ook en heb me later ook laten registreren, dan weet je zeker dat het goed komt.
Ik begrijp je goede bedoelingen, maar het een keer vragen aan die mensen is voldoende, de boodschap is dan overgekomen en laat ze zelf kiezen of ze hiervoor kiezen of niet. Er zijn gewoon mensen die dit om wat voor reden dan ook, niet willen.