Staat je vingerafdruk (als hij ooit gescant is) in een bepaald systeem ?

Staan je vingerafdruk in een systeem? Ik heb me ID kaart verleng begin 2015 en hoefde geen afdruk te maken. Heb ook geen paspoort en ik kan me amper herrineren dat ik voor me laatste id kaart ooit een vingerafdruk heb moeten geven. Mijn vraag is stel je hebt dat gedaan staat het in een systeem en in hoeverre kan de overheid daar dingen mee doen o.a politie . kan bijv een inbreker die in je huis is geweest en afdrukken heeft achtergelaten , achterhaald worden met vergelijkingen tussen die afdruk en in een systeem ?

Vriendelijke groeten

8 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Sinds begin 2014 worden voor de ID-kaarten geen vingerafdrukscans meer gemaakt. De reeds gemaakte zijn vernietigd.

Voor een paspoort is het scannen van de vingerafdruk gebleven.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ook die scans van de vingerafdruk worden echter vernietigd na uitgifte van het paspoort.
Computoon
8 jaar geleden
andyka
8 jaar geleden
Oke thanks goed uitgelegd