Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb hier in Nederland een rechtsbijstandverzekering. Geldt deze ook in het buitenland?

Het is ervan gekomen dat ik waarschijnlijk een juridische of civiele procedure moet gaan starten in Duitsland.

Kan ik hier ook mijn Nederlandse rechtsbijstandverzekering voor inschakelen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
549
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kunnen wij toch niet weten?
Wat voor verzekering jij hebt afgesloten?? Lees de polis.
Bel de verzekeringsmaatschappij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@momopoyolo; het enige juiste antwoord ;-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja. De dekking geldt voor heel veel zaken de Europese Unie of zelfs de wereld bij veel rechtsbijstandsverzekeringen, maar er zijn vaak ook uitzonderingen die zich tot Nederland beperken, zoals bijv. conflicten met buren en de overheid.
Dat staat allemaal precies omschreven in je polisvoorwaarden, waarbij het ook nog eens van belang is welke dekking (module) je hebt afgesloten, daar is differentiatie in.
(Lees meer...)
escape
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat ligt helemaal aan de rechtsbijstandsverzekering die je hebt afgesloten. Kijk eens in de polisvoorwaarden.

Zie bron Hieronder: Unive, als je de premie berekent en je klikt op "lees meer" bij de 2 soorten, dan krijg je een overzicht met de dekking.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding