Ik heb hier in Nederland een rechtsbijstandverzekering. Geldt deze ook in het buitenland?

Het is ervan gekomen dat ik waarschijnlijk een juridische of civiele procedure moet gaan starten in Duitsland.

Kan ik hier ook mijn Nederlandse rechtsbijstandverzekering voor inschakelen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kunnen wij toch niet weten?
Wat voor verzekering jij hebt afgesloten?? Lees de polis.
Bel de verzekeringsmaatschappij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@momopoyolo; het enige juiste antwoord ;-)

Het beste antwoord

Ja. De dekking geldt voor heel veel zaken de Europese Unie of zelfs de wereld bij veel rechtsbijstandsverzekeringen, maar er zijn vaak ook uitzonderingen die zich tot Nederland beperken, zoals bijv. conflicten met buren en de overheid.
Dat staat allemaal precies omschreven in je polisvoorwaarden, waarbij het ook nog eens van belang is welke dekking (module) je hebt afgesloten, daar is differentiatie in.
escape
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat ligt helemaal aan de rechtsbijstandsverzekering die je hebt afgesloten. Kijk eens in de polisvoorwaarden.

Zie bron Hieronder: Unive, als je de premie berekent en je klikt op "lees meer" bij de 2 soorten, dan krijg je een overzicht met de dekking.