kan je een gedeelte van je huis verhuren aan zorginstelling?

ik kan het gedeelte van onze buren kopen (is 1 huis) en wil dat graag samen met een stuk land verhuren aan zorginstelling voor ev zorgboerderij
kan dat? en waar moet ik rekening mee houden

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Dat kan op dit moment waarschijnlijk niet omdat het bestemmingsplan het gebruik van het betrokken pand als zorginstelling of zorgboerderij verbiedt. Ga dus voor je tot aankoop overgaat eerst met de gemeente praten en informeer naar de mogelijkheden om ontheffing van het bestemmingsplan aan te vragen. Als die gegeven kan worden moet je een omgevingsvergunning aanvragen. Misschien ook voor het gebruik als zorgboerderij. Als het pand nu al een agrarische bestemming heeft ligt dat makkelijker, is dat niet zo dan kan het nodig zijn ook een melding op grond van het Activiteitenbesluit te doen. Hou er rekening mee dat het Activiteitenbesluit eisen stelt aan de afstand tussen woningen en gebouwen waarin dieren worden gehouden. Je kunt de milieuregels checken op de site waarnaar ik de link geef.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dank je wel voor de reactie , ga hiermee aan de slag