Als een Nederlander met een Amerikaan in Amerika trouwt mag die dan in Nederland komen wonen?

Met Amerika bedoel ik dus de verenigde staten (vs).

erotisi
8 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Ja, maar niet zonder meer. Er zijn een hoop formaliteiten die tijd en een hoop geld kosten.

Een overzicht vind je in de bron, of als die ooit in de toekomst niet meer toegankelijk is via de website van de IND http://www.ind.nl

Een klein citaat van het belangrijkste punt:
- U of uw echtgenoot moet hiervoor een verblijfsvergunning aanvragen voor verblijf als familie- of gezinslid.

Dit kost een paar honderd euro en afhankelijk van een aantal factoren kan het nog veel meer in de papieren gaan lopen.