Kan ik zorgen dat de Europese wetgeving voor dieren beter wordt?

Ik vind de EU-wetgeving voor dieren veel te slap. Kan ik daar zelf iets aan veranderen, en zo ja, hoe moet ik dat doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Ja dat kan.sluit je aan bij de dierenbescherming.probeer daar een active rol in te spelen.ga in de politiek,sluit je aan bij de partij voor de dieren.
10 jaar geleden
Jij als persoon kan meerdere dingen ondernemen.
De meest directe weg is om eurocommissaris te worden. Dit is niet simpel, want je zult eerst goed aangeschreven moeten worden in de landelijke politiek alvorens je wordt aangewezen als vertegenwoordiger.
Een andere manier die wat makkelijker is: mailen! Iedere Europarlementariër heeft een e-mailadres en iedere eurocommissaris ook. Deze maken in principe het beleid op. Als je deze persoon contacteert kan je jouw verhaal doen en wellicht doet hij/zij er wat mee. Over het algemeen reageren deze mensen positief op dit soort voorstellen omdat mensen dan met hun meedenken. Of er wat aan gedaan wordt is natuurlijk niet zeker, maar dan heb je in ieder geval je zegje gedaan.
In de bron staat helemaal onderaan welke onderdelen er zijn en wie er over gaat. Je kunt dan proberen hen te contacteren.