Medeleerling heeft mij bedreigd, kan ik hiervoor aangifte doen bij de politie?

Hallo,

Ik ben laatst in de stad bedreigd door een leerling van mijn school. Hij kwam naar mij toe en gaf mij een stevige hand en ik gaf een nog steviger hand terug. Na dit begon hij mij uit te schelden en te zeggen 'Weet je wel wie ik ben?!'. Dus ik gaf geen antwoord hierop, want het was nogal stom van hem. Hierna zei hij tegen mij kom mee naar de hoek, want hij wilde met mij vechten en natuurlijk ging ik niet met hem mee. Wat ik mij zelf nu afvraag is of ik deze persoon op school kan melden van wat hij heeft gedaan en daarbij ook nog eens aangifte kan doen bij de politie.
Bedankt voor het lezen!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat jij je bedreigd VOELDE maar ik lees in je bericht niet een directe bedreiging.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heeft hij alleen gezegd dat hij met je wilde vechten, of heeft hij daadwerkelijk dreigementen geuit? Zoals: "ik sla je in elkaar", of: "als je niet meekomt, doe ik je wat aan" .. iets in die richting? Zo nee, dan sluit ik me aan bij Vrouwe70.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Naar de politie terwijl er NIKS gebeurd is?
Ik zou het niet doen,behalve als je uitgelachen wil worden.
Mijn broer heeft een keer echt gevochten met een andere leerling,was allemaal uit de hand gelopen,toen moesten de ouders op school komen met de leerlingen erbij.
Dit is niet eens een echte bedreiging.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik snap dat het naar is maar je bent niet echt bedreigd. Voor hetzelfde geld maakte hij een grap
Castle
10 jaar geleden
Niet bang zijn. Als de ander ziet dat je bang bent dan gaat hij alleen maar door. Gewoon jezelf boven hem zetten. Als hij iets tegen je zegt kun je negeren of gewoon aangeven dat je weinig interesse hebt in zijn mening. Als hij je bedreigt zeggen dat hij niet moet dreigen maar moet DOEN. Veelal durven ze dan niets. En als er wel wat gebeurt dan maar jezelf verdedigen. Iemand die niet bang is wordt vaker met rust gelaten.

Antwoorden (6)

Als er verder niets gebeurd is, alleen een stevige handdruk en wat verbaal geweld, dan zou ik hem verder negeren. Net doen of hij niet bestaat, er boven staan, en laat je vooral niet verleiden tot een handgemeen.
Aangifte doen voor dit heeft geen zin.
jc54
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is niet de eerste keer en hij wilde mij vooral niet laten gaan zonder een stoot te geven.
jc54
10 jaar geleden
Probeer hem toch maar zo veel mogelijk te ontwijken.
Castle
10 jaar geleden
Plusje
Niet snitchen dan gaat ie je harder terug pakken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat moet ik dan doen? Want hij heeft mij eerder fysiek aangevallen.
Amadea
10 jaar geleden
Wat mag snitchen zijn?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Snitchen is klikken , best is proberen uit zijn buurt te blijven
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry maar heb je hiervoor een -1 gegeven. Ik heb zelf ook te maken gekregen met deze soort mensen tijdens mijn studie, maar belangrijkste is nooit toe te geven aan dit soort mensen. Je kan het beste je mannetje staan en de confrontatie aangaan, hetzij vechten of hulp zoeken. Maar ga nooit de confrontatie uit de weg, het is belangrijk voor jezelf voor nu en ook voor later. Als je deze persoon moet aangeven om jezelf te verlossen, doet dat dan! Zoek hulp op school of schakel ander hulp in, maar ga alsjeblieft niet uit de weg. Ik wil niet suggereren om te vechten, maar gekwetst worden in je eerbaarheid blijft altijd langer aanhouden dan de pijn die je krijgt van het vechten. Als je vecht laat je zien dat ie gewoon niet met je moet sollen, het maakt niet uit of je wint of niet. Het gaat erom dat je hem paar keer rake klappen geeft zodat hij ook pijn voelt.
Amadea
10 jaar geleden
Dan gaat het bij jou van kwaad tot erger, EvoTech. Het is een zeer slechte keuze om te gaan slaan. Daarmee toon je juist je zwakheid, en geef je de ander gelijk. Volgende stap is een mes of een pistool....
Ik zou naar een leerkracht op school gaan die je vertrouwt en het hem of haar vertellen zodat die leerkracht met de leerling kan gaan praten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat is de reden dat hij zo tegen je doet? Is er iets voorgevallen?
Of moet hij zijn frustratie op een willekeurig iemand kwijt?

Als dat laatste waar is dan zegt dat genoeg over hem, daar moet je boven staan.
Gun hem die aandacht dan ook niet en schenk er zo weinig mogelijk aandacht aan.

Zo te lezen zit hij je behoorlijk uit te dagen, zodra jij hier op in gaat wordt het voor hem waarschijnlijk alleen maar spannender en zal hij er mee door gaan.
Dat geldt helaas ook voor klikken ben ik bang...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zolang het bij bedreigen blijf moet je er boven staan , gebruik hij geweld gewoon terug slaan
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Castle
10 jaar geleden
Je mag je eigen verdedigen dus +.
Castle
10 jaar geleden
Dus zoals Gerriekop aangeeft: ....Gebruikt hij geweld gewoon terug slaan. Dus de aanvaller heeft al aangevallen. Verder als de ander op je muil aan het timmeren is...dan is het moeilijk bellen. Je moet je verdedigen.
Alleen als je getuigen hebt kun je er iets mee. Zonder getuigen is het woord tegen woord en kan hij ook gelijk aangifte tegen jou doen. Daarnaast moet je bedenken wat je ermee zou kunnen winnen met een aangifte met getuigen. Per slot is er niet echt iets gebeurd, maar de ander kan in de toekomst extra vervelend worden na een aangifte, ook zonder bewijsbare strafbare dingen te doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een getuige heb je niet nodig om aangifte te kunnen doen. Wel een strafbaar feit, en dat zie ik hier niet.