Medeleerling heeft mij bedreigd, kan ik hiervoor aangifte doen bij de politie?

Hallo,

Ik ben laatst in de stad bedreigd door een leerling van mijn school. Hij kwam naar mij toe en gaf mij een stevige hand en ik gaf een nog steviger hand terug. Na dit begon hij mij uit te schelden en te zeggen 'Weet je wel wie ik ben?!'. Dus ik gaf geen antwoord hierop, want het was nogal stom van hem. Hierna zei hij tegen mij kom mee naar de hoek, want hij wilde met mij vechten en natuurlijk ging ik niet met hem mee. Wat ik mij zelf nu afvraag is of ik deze persoon op school kan melden van wat hij heeft gedaan en daarbij ook nog eens aangifte kan doen bij de politie.
Bedankt voor het lezen!

Weet jij het antwoord?

/2500

Als er verder niets gebeurd is, alleen een stevige handdruk en wat verbaal geweld, dan zou ik hem verder negeren. Net doen of hij niet bestaat, er boven staan, en laat je vooral niet verleiden tot een handgemeen. Aangifte doen voor dit heeft geen zin.

Niet snitchen dan gaat ie je harder terug pakken

Ik zou naar een leerkracht op school gaan die je vertrouwt en het hem of haar vertellen zodat die leerkracht met de leerling kan gaan praten

Wat is de reden dat hij zo tegen je doet? Is er iets voorgevallen? Of moet hij zijn frustratie op een willekeurig iemand kwijt? Als dat laatste waar is dan zegt dat genoeg over hem, daar moet je boven staan. Gun hem die aandacht dan ook niet en schenk er zo weinig mogelijk aandacht aan. Zo te lezen zit hij je behoorlijk uit te dagen, zodra jij hier op in gaat wordt het voor hem waarschijnlijk alleen maar spannender en zal hij er mee door gaan. Dat geldt helaas ook voor klikken ben ik bang...

Zolang het bij bedreigen blijf moet je er boven staan , gebruik hij geweld gewoon terug slaan

Alleen als je getuigen hebt kun je er iets mee. Zonder getuigen is het woord tegen woord en kan hij ook gelijk aangifte tegen jou doen. Daarnaast moet je bedenken wat je ermee zou kunnen winnen met een aangifte met getuigen. Per slot is er niet echt iets gebeurd, maar de ander kan in de toekomst extra vervelend worden na een aangifte, ook zonder bewijsbare strafbare dingen te doen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100