heb juridische kosten moeten maken omdat mijn gemeente in gebreke is gebleven, hoe kan ik de kosten op de gemeente verhalen??

mijn jurist ziet weinig heil, maar dit kan komen omdat hij veel met die gemeente te maken heeft waarschijnlijk. wie kan ik naast hem het beste inschakelen om gemaakte juridische kosten nav nalatigheid gemeente verhaald te krijgen???

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
We weten te weinig over de casus om hier een goed antwoord op te kunnen geven. Je zou contact kunnen opnemen met de rechtswinkel. Daar geeft men gratis telefonisch juridisch advies.

Antwoorden (2)

Ik ga er van uit dat de gewone route om de kosten vergoed te krijgen al is bewandeld: je hebt al bij de gemeente op allerlei manieren aangedrongen op betaling van de kosten, maar dit wordt geweigerd. Als je dit nog niet hebt gedaan, moet je eerst nog contact opnemen met de gemeente over de betaling.

Wanneer je rechtshulp wil inschakelen, kan je het beste overleggen met je jurist. Wil hij of zij je niet helpen, dan kan je een andere jurist inschakelen. Dit kan ook in overleg met je huidige jurist.

Voor advies kan je terecht bij het Juridisch Loket. De website daarvan is http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx

Je kan ook binnenlopen bij een kantoor van het Juridisch Loket voor een advies.

Een nieuwe advocaat kan je vinden via je huidige jurist of via de website van de Nederlandse Orde van Advocaten: http://www.advocatenorde.nl/consumenten/

Wanneer het probleem niet wordt opgelost, kan je terecht bij de Nationale Ombudsman. Veel gemeenten hebben een gemeentelijke ombudsman. Als een gemeente zelf een ombudsman heeft, kan je bij hem of haar terecht. Welke gemeenten een eigen ombudsman hebben, kan je vinden op de website van de Nationale Ombudsman: http://www.nationaleombudsman.nl/vraag-en-antwoord/gemeentecheck-welke-gemeenten-hebben-een-eigen?
Antoni
11 jaar geleden
Als de ambtelijke route niet werkt, kan je altijd nog de politieke route bewandelen. Schrijf een brief aan de verantwoordelijk wethouder en leg hem/haar het probleem uit. Misschien heb je zo wel kans.