Is sex voor geld in je eigen huis, een vorm van illegale prostitutie?

Stel: Je hebt sex en krijgt geld daarvoor, en het gebeurt in je eigen huis, mensen komen en gaan. Is dat illegaal? En waarom?

Toegevoegd na 4 dagen:
Bedankt voor de antwoorden allemaal! Het is duidelijk voor mij dat het er van af hangt of je de vergunning daarvan hebt. En anders is het dus illegaal.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
5.2K
Ritsuka
12 jaar geleden
de lokatie maakt niet uit, je bent met prostitutie bezig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Carriereplannen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@minQkel: dus je hebt liever dat ze je neppen?

Het beste antwoord

Dat is alleen illegaal als je je niet aan de daarvoor gestelde regels houdt.

Zie http://rodedraad.nl/index.php?id=1474 (en dan met name het onderste hoofdstukje).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Dit zegt het wel ja, bedankt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ALS het illegaal is dan mag het niet (duh), maar de vraag was dus OF het illegaal was en dat is het dus NIET zo lang je je aan de geldende regels houdt. Sjonge...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overigens staat er volkomen juist "illegaal" in de vraag, en niet "illigaal". Gaap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"In de vraag staat illegaal dus is het illegaal". Lekker redeneren...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lol :) Zo kun je wel allerlei levensvragen snel oplossen inderdaad. Bestaat God? Ja, want dat staat in de vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm, in principe is dat laatste een van de uitzonderingen waarbij het wel opgaat natuurlijk. Als je vraagt, "bestaat God", dan is een mogelijk antwoord dat het feit dat je het woord gebruikt en eraan denkt, betekent dat 'ie in elk geval in je hoofd bestaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, dit vond ik het beste omdat er een bron bij zat.

Andere antwoorden (6)

Ja, dat is illegaal want je hebt een vergunning nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
... oftewel, nee, dit is niet illegaal mits je een vergunning hebt en je aan een aantal regels houdt.
Ja het is illegaal. Eigenlijk ben je - naast dat je geen vergunning hebt - ook nog eens aan het zwartwerken. Ook het bestemmingsplan van het pand zal je arbeid niet zomaar toestaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, maar wat ik niet snap is die pornofilmpjes die ook vaak binnenshuis zijn gefilmd, vrouwen krijgen daar betaald voor. Hoe zit het daar dan mee?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je dat moet zien als 'zwart' bijbeunen. Maar als echt commercieële films worden gemaakt zal de belastingdienst er echt met heel andere ogen naar kijken. En mogelijk kijkt ook de sociale dienst mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, ze kijken allemaal mee...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie zegt dat dit zwartwerken is? Als de sekswerkers in kwestie gewoon netjes belasting betalen en zich aan de geldende regels houden is er geen enkel probleem.
Zonder vergunning is dit niet legaal en daarnaast moet je ook gewoon belasting betalen over het geld wat je verdiend hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet toegestaan, meestal vinden de woningbouw en gemeente dat niet goed, je heb geen vergunning je bent ook niet ingeschreven bij de kamer van koophandel enz enz, prostitutie is een bedrijftak op zich.

en als je gepakt word, word je genaaid door de belastingdienst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is illegaal. zeker omdat het niet bij de belasting bekend is en je er dus geen inkomsten belasting overbetaald.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is illegaal, maar niet als dusdanig niet in het strafrecht opgenomen. Pooierschap is wel in het strafrecht opgenomen (en dus uiteraard ook illegaal). Als je je huis huurt, en de huisbaas is op de hoogte van je activiteit (ook al verdient ie er niks aan), is hij strafbaar.