Kan je uitgeschreven worden van je huidige adres zonder je opnieuw in te schrijven?

Dus kan je van het adres waar je volgens de BRP woont/verblijft worden uitgeschreven zonder dat je je op een ander adres laat inschrijven (bijvoorbeeld bij verhuizen of immigreren). Dus dat je als het ware geen vaste woonadres meer heb volgens de BRP (dakloos). Is dat mogelijk.

8 jaar geleden
in: Wetgeving
2.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, maar waarom zou je dat willen...?
Antoni
8 jaar geleden
Ja, bij emigreren (= verhuizen naar het buitenland) is dat mogelijk. Immigreren is in een land komen wonen.

Het beste antwoord

Je kunt je bij de gemeente uitschrijven en dan moet je je volgens de wet binnen 5 dagen opnieuw inschrijven. Doe je dit niet dan kunnen bestuurlijke maatregelen getroffen worden zoals een boete.
Maar als je uitgeschreven blijft heeft dat een aantal gevolgen waarmee je te maken kunt krijgen.
Zie hiervoor de link.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
De eerste zin "Je kunt je bij de gemeente uitschrijven en dan moet je je volgens de wet binnen 5 dagen opnieuw inschrijven." van je antwoord is volgens mij niet (meer) correct. Je kan je niet zo maar uitschrijven bij een gemeente. Wie binnen Nederland verhuist, schrijft zich binnen 5 dagen na de verhuizing in in de nieuwe gemeente. Deze geeft dan aan de oude gemeente door dat de bewoner uit die gemeente is vertrokken.

Andere antwoorden (1)

Ja, dat kan. Je dient dan wel een briefadres te hebben waar officiele post naartoe gestuurd moet/kan worden.
jc54