ANBI moet 90% minstens inzetten voor algemeen nut, waarvoor word de overige 10% dan gebruikt?

Een ANBI is een algemeen nut beogende instelling. Een instelling kan alleen een ANBI zijn, als ze zich voor minstens 90% inzet voor het algemeen nut.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Voor iets anders.

Dus niet voor het algemeen belang, zoals bijvoorbeeld het privé belang van de leden of voor commerciële activiteiten.

Een ANBI mag maximaal 10% van dergelijke activiteiten ontplooien.

Er zijn trouwens wel mee eisen waar een ANBI aan moet voldoen.